تحصن دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در بزرگداشت شهدای عاشورای ۸۸ و سالگرد یورش به دانشگاه ها


جرس: به مناسبت اولین سالگرد حملات لباس شخصی ها و یگان ویژه پاسداران به چندین دانشگاه کشور، از جمله دانشگاه علم و صنعت، جمعی از دانشجویان سبز آن دانشگاه، روز سه شنبه ۷ دی ماه، با تجمع سکوت در سلف های غذاخوری دانشگاه، یاد و خاطره شهدای عاشورای خونین ۸۸ را گرامی داشتند.


به گزارش دانشجو نیوز، این بزرگداشت در حالی در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد که در سلف دانشجویان پسر، تعداد زیادی از نیروهای حراست دانشگاه از جمله خلیلی، معاونت دانشجویی حراست و از افراد شناخته شده که با وزارت اطلاعات و کمیته انضباطی سابقه همکاری دارد، حضور داشته و شرایط را رصد می کردند.


بر اساس این گزارش، مراسم دانشجویان با شکوه بیشتری از سوی دانشجویان دختر این دانشگاه برگزار شد. به طوری که دانشجویان دختر رأس ساعت ۱۲:۳۰ با تجمع در سلف و حلقه زدن، ۵ دقیقه به احترام شهدای عاشورای خونین سکوت کرده و در آخر فاتحه ای برای شهدای ۶ دی ۸۸ خواندند.


گفتنی است که در هشتم دی ماه سال گذشته تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت با یورش نیروهای امنیتی همراه شد که منجر به دستگیری تعدادی از دانشجویان گشت. دانشجویان دستگیر شده، در سال جاری و در دادگاه های چند دقیقه ای به یک تا سه سال حبس تعزیری محکوم شدند. تجمع هشتم دی ماه در دانشگاه علم و صنعت در اعتراض به کشتار وحشیانه مردم در روز عاشورا و همچنین درخواست آزادی کامران آسا (برادر شهید کیانوش آسا، دانشجوی نخبه دانشگاه علم و صنعت) از زندان، برگزار شد.


چندی پیش دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت با انتشار بیانیه ای خواستار محاکمه و مجازات آمران و عاملان کشتار مردم در عاشورا و حمله به دانشگاه علم و صنعت شدند.


گفتنی است دی ماه سال گذشته و بعد از حوادث خونین عاشورا، ماموران یگان ویژه پاسداران، به همراه نیروهای بسیج و لباس شخصی ها، همچنین به دانشجویان دانشگاههای مختلفی چون مشهد و کرمانشاه نیز حمله کرده، علاوه بر ضرب و شتم و هتاکی به دانشجویان و محیط دانشگاه، گروهی را مجروح ساخته و به نیروهای امنیتی تحویل دادند. 

0 comments:

ارسال یک نظر