دومین هفته اعتراض‌ها به انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران هفته گذشته هم در اعتراض به انحلال این دانشگاه تجمع کردند

با گذشت بیش از یک هفته از اعلام انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران، اعتراض به این تصمیم در میان دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان این دانشگاه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گروهی از دانشجویان این دانشگاه از صبح امروز شنبه ۱۵ آبان (۶ نوامبر) در مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه که از هفته گذشته در اختیار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار گرفته است، تجمع کردند و خواهان لغو حکم انحلال دانشگاه شدند.

بنا به این گزارش، تعداد زیادی از استادان و کارکنان دانشگاه به جمع دانشجویان پیوستند و بعضی از استادان برای دانشجویان معترض سخنرانی کردند.

یکی از آنها در سخنان خود از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تهران خواست که ساختمان مرکزی را ترک کنند و آن را به دانشگاه علوم پزشکی ایران باز گردانند.

همزمان، محمد فرهادی، وزیر پیشین بهداشت و از اعضای برجسته هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران به خبرگزاری فارس گفت که مراحل قانونی برای انحلال این دانشگاه طی نشده است.

او گفت: "انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران در صورتی قانونی است که مصوبه هیأت امنای دانشگاه و شورای گسترش آموزش پزشکی وزارت بهداشت را داشته باشد، در حالی که هیچ یک از این مراحل برای اتخاذ این تصمیم ناگهانی طی نشده است."

مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت ایران هفته گذشته حکم انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران را ابلاغ و آن را در جهت اجرای تصمیم دولت مبنی بر خروج دستگاه‌های اجرایی از استان تهران و کاهش امور موازی در پایتخت اعلام کرد.

اعلام این تصمیم، اعتراض شدید دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان این دانشگاه و نمایندگان مجلس را برانگیخت.

نمایندگان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از جمله علیرضا مرندی، وزیر پیشین بهداشت، این تصمیم ناگهانی را که بدون اطلاع مجلس گرفته شده بود، "توهین به مجلس" تلقی کردند.

اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تا کنون دو نامه به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران نوشته اند و خواهان لغو حکم انحلال این دانشگاه شده اند.

خبرگزاری فارس خبر داده است که کمیته ای که از سوی سه کمیسیون اصل نود، بهداشت و آموزش و تحقیقات مجلس تشکیل شده است قرار است فردا با وزیر بهداشت دیدار و در مورد ابعاد حقوقی و قانونی تصمیم دولت در مورد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت و گو کنند.

اعضای هیأت علمی این دانشگاه علیه تصمیم وزارت بهداشت به کمیسیون اصل نود مجلس شکایت کرده اند.

دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران بر اساس تصمیم دولت، قرار است تحت مدیریت و نام دانشگاه علوم پزشکی تهران یا دانشگاه شهید بهشتی به تحصیل یا تدریس خود ادامه دهند و واحدهایی از این دانشگاه که در استان تازه تأسیس شده البرز قرار می گیرد، به دانشگاه علوم پزشکی کرج منتقل شود.

0 comments:

ارسال یک نظر