فراخوان كانون حمایت از جانباختگان و بازداشتی ها جهت واکنش به تبعید و آزار زندانیان سیاسی

كانون حمایت از جانباختگان وبازداشتی ها، با برشمردن مواردی از موج فزاینده فشار و تحدید و آزار زندانیان سیاسی، طی فراخوانی خواستار اعتراض به سیاست های اخیر مقامات حکومت در جابجایی و تبعید زندانیان سیاسی شد.

این فراخوان که در پایگاه اینترنتی این گروه از فعالان حقوق بشری منتشر شده، خاطرنشان کرده است که "طی چند ماه اخیر حاكمان تهران در صدد فشارهای مختلف بر روی زندانیان و خانواده های آنان به اشكال و طرق مختلف هستند. نمونه ها و مواردی از این تضییقات و فشارها بعضا توسط خود زندانیان و بازداشتی ها در زندانهای مختلف افشا شده و یا بواسطه گزارش هایی از زندانیان در رسانه های محتلف اطلاع رسانی گردیده است.
زندانیان از شرایط اسفبار بهداشت، دارو و درمان، حتی آب آشامیدنی، غدای روزانه و حتی جا برای خواب خود بارها و بارها به مجامع مختلف بین المللی شكایت كرده و یا صدایشان را برای شنیدن وجدان بشری بلند كرده اند.حتی جا برای استراحت در زندانهای گوهر دشت واوین برای زندانیان یافت نمیشود و از واژه های كف خواب و راهرو خواب و... برای زندانیان بی جا در زندانها استفاده می كنند."

بیانیه کانون همچنین آورده است "شیوه دیگر بجز شكنجه های روحی,جسمی و حتی تجاوزات ضد انسانی و یا بازجویی های شبانه روزی كه بطور مستمر برای تحت فشار قرار دادن زندانیان از فحشهای ركیك ناموسی گرفته تا اتهامات ناروا و خرد كننده اخلاقی و فشار برای قبول آنان از طرف متهم، تبعید زندانیان به زندانهای دور دست و یا زندانهای مناطق بد آب و هوا می باشد... نمونه های آنرا طی این ماهها بسیار دیده و می بینیم و یكی از آخرین های آنان سید ضیا نبوی، فعال دانشجویی و دانشجوی ستاره داری است كه در دادگاه بدوی به ریاست قاضی پیر عباسی به ده سال حبس قطعی و تبعید به ایذه و نهایتا تغییر مكان تبعید، به اهواز منتقل شده است...ضیاء نبوی در بدو ورود به زندان اهواز به شدت مورد ضرب وشتم قرار گرفت و به مدت دو روز را در سلول انفرادی سپری كرد ..."

در این فراخوان همچنین آمده است "... باید صدای زندانیان شد و اخبار رنج و ستمی را كه برآنان می رود را به خبرگزاریها و سازمانهای حقوق بشری رساند تا بتوانیم از اینطریق فریاد آنان را كه با دست بند و پابند و غل و زنجیر دربدترین شرایطی كه می شود تصور كرد در زندانها روز را به شب و شب را بروز می رسانند به دنیا رساند ... "

0 comments:

ارسال یک نظر