سخنگوی وزارت خارجه: ایران زود تر از موعد مقرر حاضر به مذاکره با 1+5 است

جرس : سخنگوي وزارت خارجه جمهوری اسلامی با اعلام این که "آمادگي خود را بارها براي مذاكره اعلام كرده بوديم" گفت: مجددا آقاي جليلي طي نامه‌اي به خانم اشتون اعلام كرد كه ما حتي زودتر از موعدي كه آنها عنوان كرده بودند، ‌آماده شروع مذاكرات هستيم.

به گزارش فارس، رامين مهمان‌پرست سخنگوي وزارت خارجه در حاشيه هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها، درباره گفت‌وگوها با گروه 1+5 اظهار کرد: آن چيزي كه الان لازم است اين است كه طرفين بايد در ارتباط بيشتر با همديگر نسبت به جزئيات برنامه و بويژه محتواي مذاكرات به توافقي برسند.

وی در خصوص محتواي مذاكرات گفت: ما نقطه‌نظرات را قبلا اعلام كرديم. طرف مقابل ما هم در آخرين اظهارنظرشان اعلام كردند كه آماده اند راجع به بحث هسته‌اي و ساير موضوعات مورد علاقه صحبت كنند.

مهمان‌پرست اظهار کرد: فكر مي‌كنم اين موضوع بايد در رايزني‌هايي كه طرفين انجام مي‌دهند به يك چارچوب مشخص‌تري برسد كه توافق طرفين را به دنبال داشته و بتواند نتايج خوبي را به همراه داشته باشد.

وي درباره زمان گفت‌وگوها نيز افزود: ‌اين توافق بايد ايجاد شود، تماس‌ها و رايزني‌ها در جريان است و اميدواريم هر چه زودتر درباره جزئيات آن از جمله زمان، مكان و محتواي مذاكرات به نتيجه برسيم
سخنگوي وزارت خارجه درباره گفت‌وگوهاي وين نيز گفت: چيزي را در اين زمينه هنوز دريافت نكرده‌ايم .

0 comments:

ارسال یک نظر