مدیرعامل اتوبوسرانی تهران: دولت یارانه امسال اتوبوسرانی را پرداخت نکرده است

جرس: مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران گفت: از سهم یارانه اعتبارات پرداختی که دولت باید هر سال به شهرداری برای تجهیز ناوگان اتوبوسرانی پرداخت کند امسال تا کنون هیچ مبلغی پرداخت نشده است.

 
به گزارش مهر، حسین بیژنی پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری‌ که در محل این سازمان برگزار شد افزود: سهم یارانه دولت در سال ۸۵، ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، سال ۸۶، ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون، سال ۸۷، ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون و سال ۸۸، ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود این در حالی است که سهم امسال تا کنون پرداخت نشده است.

 

وی با اعلام اینکه ارقام اعتبارات دولت خیلی بیشتر از پرداختی‌های امروز است، گفت: ارقام پرداختی دولت یک دهم رقم واقعی نیست و براساس نرخ واقعی این مبلغ در هر سال باید ۱۴۵ میلیارد تومان باشد.

 

وی یادآورد شد: بنا بر اعلام وزیر کشور امسال هزار دستگاه اتوبوس و ۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای اتوبوسرانی و مترو پرداخت می‌شود.

 

خروج دو هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس از ناوگان شهری

 

بیژنی با تاکید بر اینکه زمان پرداخت اعتبار در ۶ ماه اول سال است گفت: معمولاً‌ در ۶ ماه اول برای بازسازی، تعمیر و تجهیز اتوبوسها اقدام می‌کنیم بنابراین نیاز به اعتبار در ابتدای سال بیشتر از هر زمان دیگری است.

 

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران در ادامه اظهار داشت: عمر اتوبوسهای تهران ۶ سال است و به دلیل رعایت مسایل زیست محیطی در سه سال اخیر دو هزار و ۷۰۰ دستگاه از ناوگان اتوبوسرانی تهران خارج شده است.

 

وی با اشاره به ۲۰۰ دستگاه اتوبوسی که طی هفته گذشته از سوی وزارت کشور به این سازمان اضافه شد، افزود: ۱۰۰ دستگاه تحویل داده شد و ۱۰۰ دستگاه دیگر گفته می‌شود تا هفته آینده تحویل داده می‌شود و تا شروع مهرماه مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرد.

 

وی در ادامه اضافه کرد: شنیده‌ها از وزارت کشور حاکی است قرار است امسال هزار دستگاه اتوبوس به شهرداری تحویل داده شود که این ۲۰۰ دستگاه اتوبوس ادامه این کار است و امیدواریم تا پایان سال مابقی هزار دستگاه تامین شود.

 

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران با اعلام اینکه از سال ۷۸ تا کنون هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شهرداری تهران اضافه شده اظهار داشت: بر اساس طرح جامع شهرداری تهران هر ساله به ۱۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر تهران نیاز است در حالی که خروج سالانه هزار دستگاه اتوبوس فرسوده و اضافه شدن هزار دستگاه دیگر برای جایگزینی باعث می‌شود ما در این حوزه درجا بزنیم.

 

وی افزود:‌ این موضوع باعث می‌شود تا تعداد اتوبوسهای تهران از ۶ هزار اتوبوس فعال بیشتر نشود.

 

بیژنی سهم اتوبوسهای فرسوده در آلودگی هوای تهران را در سال ۸۷، ۸/۳ درصد و امسال ۳/۲ درصد عنوان کرد.

0 comments:

ارسال یک نظر