بی خبری از دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه تهران، بعد از احضار به مراجع قضایی

در راستای احضار جمعی از دانشجویان ساکن کوی دانشگاه تهران به مراجع قضایی در روزهای اخیر، ایوب نعمتی، دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه تهران نیز، که پیشتر بارها به مراجع قضایی احضار شده بود، بار دیگر فراخوانده شده و طبق آخرین گزارش ها، تا کنون خبری از وی در دست نیست.

به گزارش منابع خبری جرس، این فعال دانشجویی عصر چهارشنبه ٢۴ شهریورماه به مراجع قضایی احضار شده بود و قاضی پرونده نیز، پاسخگویی در مورد وی را به روز شنبه آینده موکول کرده است.

بنا به گزارش منابع خبری دانشجویی، از آغاز شهریور ماه، قاضی غلامحسین ترکی، بازپرس ویژه دادسرای نظامی تهران، در جریان پیگیری پرونده حمله سال ۸۸ به کوی دانشگاه تهران، اقدام به احضار گسترده گروهی از دانشجویان ساکن کوی دانشگاه بصورت تلفنی به سازمان قضائی نیروهای مسلح کرده است.

بر اساس آخرین گزارش ها، تاکنون احضار و دستگیری این دانشجویان قطعی شده است :
سجاد اکبری و سینا چگینی از دانشکده علوم اجتماعی، پیام صالحی و حسینی از دانشکده مدیریت، قیصری و شریفی از دانشکده تربیت بدنی، و چند تن دیگر.
گفتنی است تعداد دانشجویان احضار شده بسیار بیشتر از این تعداد بوده و دانشجویانی نیز که از اوین آزاد شده اند، مکان حضور خود را بندی غیر از بندهای امنیتی معروف اوین توصیف کرده اند و می گویند برای پذیرش اتهامات وارده و اظهار ندامت شدید از رفتار خود، و همچنین پذیرفتن مسئولیت رخدادهای کوی (همچون حمله به کوی و ضرب و شتم دانشجویان)، به شدت تحت فشارهای مختلف روانی و جسمی قرار گرفته اند.

طبق گزارش های فوق، اتهاماتی که به دانشجویان پس از حضور در سازمان قضائی نیروهای مسلح تفهیم شده، "حضور در تجمعات اعتراض آمیز پس از انتخابات، سنگ پراکنی، آتش زدن بانک و آسیب به معابر عمومی و خصوصی، پرتاب کوکتل مولوتوف، درگیری با مأمورین، توهین به مسئولین و مقدسات نظام برای تحریک نیروهای بسیج و انتظامی برای حمله به کوی دانشگاه و ..." می باشد.

0 comments:

ارسال یک نظر