رییس مجلس شورای اسلامی: مصوبات مورد تایید مجمع، “قانون” است

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قانون تعریف روشنی دارد آنچه مجلس شورای اسلامی مصوب نماید و مسیر تایید آن در شورای نگهبان یا مجمع تشخیص مصلحت نظام طی شود قانون است و مجالی در این زمینه برای برداشت های شاذ وجود ندارد.

این سخنان بدنبال عدم اجرای مصوبه مجمع تشخیص مصلحت از سوی احمدی نژاد عنوان می شود.
 
به گزارش مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس صبح امروز یکشنبه در اولین جلسه مجلس پس از سه هفته تعطیلات طی سخنانی اظهار داشت: امروز آنچه بیش از هر زمان دیگر برای دست اندرکاران انقلاب پر اهمیت است اولا تمرکز بر توسعه کشور و رفع مشکلات اقتصادی ملت است که دشمن مقصد خویش را در مشکل آفرینی در این بخش قرار داده است.
 
وی افزود: در این زمینه دولت، مجلس و قوه قضائیه با مشورت و رایزنی در سطوح مختلف باید زمینه فراخ و آسان برای سرمایه گذاری و تولید را فراهم آورند و ازواردات بی رویه پرهیز کنند.

رئیس مجلس تاکید کرد: با این سمت گیری تحریم ها به فرصت استقلال اقتصادی کشور بدل خواهد شد و استقامت ملی در پناه چنین سیاستی محقق می گردد.

وی ادامه داد: ثانیا با پرهیز از امور اختلافی جزئی و پرهیز از طرح مباحث بی خاصیت و انحرافی و یا متشابهات، مسیر وحدت ملی کشور و همگرایی مسئولان در چارچوب رهنمودهای رهبر معظم و قانون را مهیا کنند و قانون هم تعریف روشنی دارد آنچه مجلس شورای اسلامی مصوب نماید و مسیر تایید آن در شورای نگهبان یا مجمع تشخیص مصلحت نظام طی شود قانون است و مجالی در این زمینه برای برداشت های شاذ وجود ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از اظهارات کلینتون مبنی بر انجام مذاکره آمریکا با ایران برای افغانستان، این در خواست را غیر قابل پذیرش خواند.

0 comments:

ارسال یک نظر