حمیدرضا جلایی‌پور: امسال، سال ظلم مضاعف به فرزندان ما ست

حمیدرضا جلایی‌پور، پدر محمدرضا جلایی‌پور که روز گذشته برای ملاقات با فرزندش به زندان اوین مراجعه کرده بود، گفت: متأسفانه بر خلاف وعده‌ای که آقای حیدری بازپرس دادگاه انقلاب مشهد داده بود، پس از ساعت‌ها معطلی گفتند، شما نمی‌توانید ملاقات کنید.

بنا به گزارش‌های رسیده به جرس، وی افزود: فقط به بعضی‌ها ملاقات می‌دادند. حتی همان‌ها را هم دو هفته یکبار. من الان هیچ خبری از پسرم ندارم. اصلاً نمی‌دانم کجای زندان اوین است، جرمش چیست و چرا بعد از صدور حکم منع تعقیب و آزاد کردن وثیقه دوباره او را گرفته‌اند. من سه هفته است از این طرف به آن طرف سرگردان هستم، هیچ‌کس پاسخ ما را نمی‌دهد. این ظاهراً از مصادیق برجستۀ مهرورزی است.

جلایی‌پور با بیان این که می‌خواهند با این کارها "قدرت خود را به یک مشت خانواده بی‌پناه نشان دهند"، اظهار داشت: می‌خواهند بگویند ما هر کاری که تشخیص دهیم، حتی علیه دانشجویان و نخبگان این کشور می‌توانیم انجام دهیم.

وی در ادامه افزود: نه حقوق شهروندی ما که در قانون اساسی آمده، نه حق و حقوق که در شرع و منابع مقدس اسلامی آمده و نه اصول اخلاقی در حق ما رعایت می‌شود. حتی شما آثاری از اصول جوانمردی را که ریشه در فرهنگ قدیم ما دارد نمی‌توانید سراغ بگیرید. من در سالن ملاقات دیدم حقوق قاچاقچی‌ها و قاتلان بهتر از زندانیان ما رعایت می‌شد، چون حداقل از وضع زندانی‌شان خبر داشتند و مثل ما سرگردان و حیران و نگران نبودند.

وی در پایان با اشاره به نام‌گذاری امسال توسط رهبر ایران، گفت: ببینید امسال مقام رهبری توصیه به کار و تلاش مضاعف کرده بودند ولی آن چیزی که ما از مأموران آقای مصلحی (وزیر محترم اطلاعات) می‌بینیم، ظلم مضاعف علیه فرزندانمان هست. شما ببینید در سخنرانی چهار خرداد مقام رهبری تأکید به رعایت تقوا و پرهیز از ظلم می‌کنند ولی این مأموران در حق فرزندان ما ظلم می‌کنند. آیا این ظلم نیست که مادر دو بچه کوچک را جلوی چشم بچه‌هایش به زندان ببرند، این ظلم نیست که یک دانشجوی نخبۀ مؤمن این کشور را پس از صدور قرار منع تعقیب دوباره پنج نفر بریزند در خانه، وی را دستگیر کنند و به ما هم هیچ جوابی ندهند و بعد وسائل کار دیگر اعضای خانه را (مثل کامپیوتر) با خود ببرند. ظلم مگر شاخ و دم دارد.

گفتنی است محمدرضا جلایی پور، فعال سیاسی اصلاح طلب و دانشجوی دانشگاه آکسفورد، ٢۴ خرداد ماه امسال به بهانه عودت گذرنامه احضار و بلافاصله بدون ذکر دلیلی برای سومین بار در یک سال گذشته دستگیر شد.

0 comments:

ارسال یک نظر