برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر و شهید محمد منتظری در کتابخانه اقبال قم

به مناسبت فرا رسیدن هفتم تیر سالروز فاجعه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی که در آن بیش از هفتاد و دو تن از شخصیتهای سیاسی، فرهنگی و مسئولان کشوری و در رأس آنها شهید آیت الله دکتر بهشتی و شهید حجت الاسلام والمسلمین محمد منتظری به شهادت رسیدند و به دنبال فراخوان عده ای از دوستان شهید محمد منتظری، شب گذشته مراسم بزرگداشتی در کتابخانه اقبال شهرستان قم برگزار شد.

به گزارش جرس، در این جلسه که بیت حضرت آیت الله العظمی منتظری و تعدادی از فضلا و طلاب و نیز جمع زیادی از جوانان و فرهیختگان شهرستان قم حضور داشتند، پس از قرائت قرآن و تجلیل از شهدای هفتم تیر، دکلمه ای به مناسبت ایام وفات حضرت زینب (سلام الله علیها) برگرفته از سخنان دکتر شریعتی خطاب به حضرت زینب توسط یکی از حاضران قرائت شد و سپس مقاله ای با عنوان سخن نسل جدید با شهید محمد و آنچه می توان از او آموخت خوانده شد.

آنگاه حجت الاسلام حسین قیّومی از همفکران و همراهان شهید محمد به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در این سخنرانی، ضمن بیان خاطراتی از ویژگی های اخلاقی و مبارزاتی آن شهید نقش او را در تربیت افراد و سوق دادن آنها به راه انقلاب و مبارزه با ظلم و دیکتاتوری مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: شهید محمد در مورد تربیت افراد و جذب آنان آنچنان قوی بود که بسیاری از افراد بی تفاوت و بی انگیزه را با بیان و عمل خود جذب راه مبارزه نمود. و سعی می کرد آنها را به آگاهی کامل برساند. او تأکید می کرد اگر یک جوان به آگاهی سیاسی رسید خودش می تواند با خلاقیت و ابتکار راه مبارزه با دیکتاتوری و ظلم را پیدا کند و تعقیب نماید.
 
نامبرده سپس به خاطراتی از زندگی ساده شهید محمد و نقش او در تأسیس سپاه و نیز حمایت از آزادی خواهان کشورهای زیر سلطه اشاره نمود.
 
در پایان این مراسم مصاحبه ای از آیت الله العظمی منتظری که خصوصیات اخلاقی و انقلابی و زندگی ساده شهید محمد را متذکر شده بودند به نمایش گذاشته شد

0 comments:

ارسال یک نظر