فرهاد دانشجو: سه وزیر کابینه نهم کاندیدای ریاست دانشگاه آزاد هستند

در حالی كه چالش‌های دامنه‌دار شورایعالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی، حامیان دولت، هیات امنا و موسسین دانشگاه آزاد و حتی دیوان عدالت اداری درباره تغییر اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی و تعیین سرنوشت آن کماکان ادامه دارد، فرهاد دانشجو عضو جدید و انتصابی هیئت امنای دانشگاه آزاد، با تأیید مطرح بودن نامهای برخی وزرای کابینه نهم به عنوان گزینه های تصدی ریاست دانشگاه آزاد، از زمان معرفی سه گزینه قطعی ریاست دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

فرهاد دانشجو نام محمد سلیمانی، کامران باقری لنکرانی و علیرضا علی احمدی را سه وزیر دولت نهم برای احراز تصدی پست ریاست دانشگاه آزاد و همچنین محمدحسن شجاعی‌فرد رییس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت، حمید میرزاده عضو باسابقه هیات امنای دانشگاه آزاد، علی اکبر ولایتی مشاور رهبری در امور بین الملل و وزیر اسبق امور خارجه، عبدالله جاسبی ریاست کنونی دانشگاه آزاد و فرهاد رهبر رییس کنونی و انتصابی دانشگاه تهران را، بعنوان گزینه های ریاست دانشگاه آزاد معرفی کرد.

طبق اساسنامه ای که احمدی نژاد اردیبهشت ماه امسال ابلاغ کرد، سید شهاب ‌الدین صدر رییس سازمان نظام پزشکی و نماینده تهران در مجلس، نسرین سلطانخواه معاون علمی فناوری رییس دولت، محمدحسن شجاعی‌فرد رییس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت، فرهاد دانشجو رییس سابق دانشگاه تربیت مدرس و فرهاد رهبر رییس دانشگاه تهران به عنوان اعضای جدید هیات امنای دانشگاه آزاد معرفی شده بودند .

به گزارش مهر، فرهاد دانشجو استاد دانشگاه تربیت مدرس و رئیس سابق آن دانشگاه که اخیرا از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عضویت هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی درآمده و خود نیز از گزینه های ریاست بر دانشگاه آزاد معرفی شده بود، امروز چهارشنبه نهم تیرماه خاطرنشان کرد "در جلسه هیئت امنای دانشگاه که اوایل هفته آتی برگزار می شود، تصمیم گیری درباره گزینه های ریاست آن دانشگاه و معرفی کاندیداهای ریاست در دستور جلسه است."

هنوز مشخص نیست
فرهاد دانشجو در پاسخ به اینکه "چه گزینه هایی برای تصدی ریاست دانشگاه آزاد بر روی میز هیئت امنا قرار خواهند گرفت؟" گفت "کاندیداها هنوز مشخص نشده اند. هر عضوی از هیئت امنا احساس کند گزینه ای وجود دارد که صلاحیت تصدی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی را دارد می تواند مطرح کند. به نظر می رسد بیش از ده گزینه در جلسه هیئت امنا مطرح و مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت سه گزینه برای تصدی ریاست دانشگاه آزاد از سوی هیئت امنای دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد شود.

من نخواهم آمد
دانشجو وجود نام خود در لیست کاندیداهای ریاست دانشگاه آزاد را رد نکرد؛ اما گفت برخی بنده را به عنوان یک کاندیدا برای ریاست دانشگاه آزاد معرفی کرده اند. این مهم نیست که آیا امکان دارد در جلسه هیئت امنا به عنوان یک گزینه تصدی ریاست دانشگاه آزاد معرفی شوم یا خیر. برای این که در هر صورت بنده ریاست دانشگاه آزاد را قبول نمی کنم.

اسامی کاندیداها 

وی با اعلام نام افرادی چون محمد سلیمانی، کامران باقری لنکرانی، علیرضا علی احمدی، محمدحسن شجاعی‌فرد، حمید میرزاده، علی اکبر ولایتی، عبدالله جاسبی و فرهاد رهبر بعنوان گزینه های ریاست دانشگاه آزاد، تاکید کرد "هیچ کدام از اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد که به تازگی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عضویت در هیئت امنای دانشگاه آزاد درآمده اند حساسیتی حتی بر روی شخص دکتر جاسبی هم ندارند لذا همه افراد را در شرایط مساوی بررسی کنیم. بنابراین اگر قرار باشد رئیس دانشگاه آزاد تغییر کند (که ظاهرا این طور به نظر می رسد) قطعا با احترام و تشکر و قدردانی صورت خواهد گرفت.

با نصف بعلاوه یک جلسه می گذاریم
عضو انتصابی رئیس دولت در هیئت امنای دانشگاه آزاد، در پاسخ به این سوال خبرگزاری مهر که "بر پایه اساسنامه دانشگاه آزاد که اخیرا در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی باید چهار نفر جهت حضور در جلسه هیئت امنا معرفی کند؛ آیا این افراد معرفی شده اند؟"، گفت "هیئت موسس باید این چهار نفر را به شورای عالی انقلاب فرهنگی یا به وزیر علوم معرفی کند. به هر حال جلسه هیئت امنا با حضور نصف بعلاوه یک اعضا رسمیت پیدا می کند. علاوه بر رئیس فعلی دانشگاه آزاد و چهار عضوی که از سوی هیئت موسس معرفی می شوند، وزرای علوم و بهداشت و رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها و پنج نفری که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شده اند در هیئت امنای دانشگاه آزاد عضویت دارند.

بزودی اعلام می شود
فرهاد دانشجو پیرامون زمان قطعی معرفی ریاست دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد "تا دو یا سه هفته آتی سه گزینه نهایی جهت تصدی ریاست دانشگاه آزاد از سوی هیئت امنای دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می شود. حال این که شورای عالی انقلاب فرهنگی و روسای قوا و بقیه اعضای این شورای عالی چگونه می خواهند تصمیم بگیرند، دیگر بحث قانون است. "

مشکلی نداریم
همزمان نسرین سلطانخواه عضو دیگر انتصابی دولت در هیئت امنای دانشگاه آزاد، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس گفت: تا جایی كه بنده اطلاع دارم هیئت موسس دانشگاه آزاد هنوز چهار عضو پیشنهادی خود برای شركت در جلسه هیئت امنا را معرفی نكرده است.

وی افزود: در این زمینه مشكلی وجود ندارد و هیئت امنای دانشگاه آزاد اكثریت لازم برای برگزاری جلسات خود را دارد و بر همین مبنا جلسه هیئت امنا جدید دانشگاه آزاد هم در اوایل هفته آینده برگزار می‌شود.

گفتنی است اعضای هئیت موسس دانشگاه آزاد، با اعلام وقفی بودن آن دانشگاه، هرگونه دخالت دولت در امور آن دانشگاه را "غیر قانونی و غیر شرعی" می دانند.

0 comments:

ارسال یک نظر