آخرین وضعیت زندانیان و فعالین مدنی بازداشت شده

وضعیت جسمانی مجید دری در زندان اوین نگران‌کننده و نامناسب است.
بیماری میگرن مجید دری فعال دانشجویی، در پی نداشتن دسترسی به پزشک و دارو، تشدید شده و وضعیت جسمانی او نگران‌کننده است.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، پیش‌تر، مجید دری از سوی دادگاه تجدیدنظر به شش سال حبس تعزیری محکوم شد. دادگاه بدوی، این فعال دانشجویی را به ۱۱ سال حبس محکوم کرده بود.
دری دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی است که پیش از این به شش ماه محرومیت از تحصیل محکوم شده بود.
وی، عضو شورای دفاع از حق تحصیل و دبیر کمیته دانشجویی صیانت از حقوق شهروندی، ۱۸ تیرماه در قزوین بازداشت شد.
علاوه بر مجید دری، ضیاء‌الدین نبوی، مهدیه گلرو و شیوا نظرآهاری، دیگر اعضای زندانی شورای دفاع از حق تحصیل هستند.

پیام تشکر مجید توکلی از زندان اوین و درخواست وی مبنی بر استمرار در همبستگی با سایر زندانیان سیاسی
مجید توکلی ضمن تماس تلفنی با نزدیکان خویش از بهبود نسبی وضعیت جسمانی خود خبر داده است.
به گزارش دانشجونیوز، مجید توکلی ضمن تشکر و پاسداشت حمایت های صورت گرفته توسط هموطنان در اقصی نقاط دنیا، بالاخص فعالان دانشجویی و رهبران جنبش سبز، خواستار استمرار حمایت های این چنینی از تمام زندانیان سیاسی و اسرای سبز تحت ظلم شده است.

متن پیام کوتاه توکلی از زندان به شرح زیر است:
در روزهای اخیر اینجانب در اعتراض به عمل غیرقانونی و ظالمانه مسئولان زندان در انتقال بنده به سلول انفرادی، دست به اعتصاب غذای خشک زده بودم. هم اینک به حمدالله و به مدد حمایت های هم میهنان عزیز در اقصی نقاط دنیا به خواسته ابتدایی خویش مبنی بر برخورداری از حقوق ابتدایی یک زندانی دست یافته و به بند عمومی انتقال گشته ام.
هم اینک که اوضاع جسمی ام به تدریج رو به بهبود می گذارد لازم می دانم تا ضمن پاسداشت همبستگی های صورت گرفته با بنده و خانواده‌ام، از هم وطنان عزیز در خواست کنم تا این حرکات اعتراضی و نیز جنبش های اعلام همبستگی با سایر زندانیان سیاسی و خانواده های این عزیزان استمرار یابد. هم اینک صدها تن از فرزندان این مملکت به بهانه های واهی و تنها به علت بیان عقیده خویش و اعتراض مسالمت آمیز در زندان و تحت فشار قرار دارند و بعضا خطر مرگ ایشان را تهدید می‌کند.
بنی آدم اعضای یکدیگرند، که در آفرینش ز یک گوهرند/ چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار
به امید آزادی تمامی زندانیان سیاسی
مجید توکلی

انتقال جمعی از زندانیان زندان رجایی شهر کرج به سلول انفرادی
تعدادی از زندانیان بند یک زندان رجایی شهر کرج در پی انتشار دو فیلم مستند از شکنجه و تجاوز به  زندانیان، به انفرادی منتقل شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، زندانی سیاسی بهروز جاوید تهرانی به همراه تعدادی از زندانیان بند یک زندان رجایی شهر و بهرام تصویری، یکی از قربانیان تجاوز در این زندان به سلول انفرادی منتقل شدند.
مسئولان زندان در زمان انتقال این زندانیان مدعی شده بودند آنان را برای بررسی و تایید شکنجه ها به پزشکی قانونی خواهند برد اما برخلاف این ادعا تمامی زندانیان به سلول های انفرادی معروف به "سوییت" منتقل شدند.
در این رابطه لازم به یادآوری است، زندانی محسن بیک وند پیش از سایرین به سلول انفرادی منتقل شده بود.
شایان ذکر است، افرادی که به سلول ها منتقل شده اند، با توجه به مشی مدیریتی و قانون گریزی مسئولان این زندان، در خطر شکنجه قرار دارند، به خصوص که دستگاه امنیتی با اعزام یک تیم از تهران به این زندان درصدد یافتن راه چگونگی ضبط و انتقال اسناد به خارج از زندان است.

آزادی شش تن از فعالان آذربایجانی از زندان اردبیل
رامین جباری روزنامه نگار، سیامک میرزایی فعال دانشجویی آذربایجانی، مهندس حافظ سردارپور، نادر عزیزی، مهدی زینالی از فعالین مدنی آذربایجانی و علیرضا لشکری معلم دبیرستانهای مشکین شهر(خیاو) که 27 اردی بهشت ماه 89 در شهرهای پارس آباد مغان و مشکین شهر بازداشت شده بودند پس از تحمل 11 روز بازداشت موقت به قید وثیقه 15 میلیون تومانی از بند 7 زندان اردبیل آزاد شدند.
به گزارش ساوالان سسی، اتهام این افراد اتهام اجتماع و تبانی جهت بر هم زدن امنیت کشور از طریق دعوت مردم برای شرکت در مراسمات چهارمین سالگرد اعتراضات آذربایجانی ها به چاپ کاریکاتور توهین آمیز در روزنامه دولتی ایران عنوان شده و پرونده در شعبه پنجم دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل در جریان است.
این افراد در هنگام بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
 
اعظم ویسمه دستگیر شد
اعظم ویسمه نیمه شب گذشته در منزل توسط نیروهای اطلاعات بازداشت شد. علت دستگیری این روزنامه نگار مشخص نشده است. مادر خانم ویسمه در پی حمله شبانه ماموران به خانه و دستگیری دخترش، به شدت پریشان شده و حال مناسبی ندارد.
اعظم ویسمه از خبرنگاران پارلمانی است که با روزنامه شرق، خبرگزاری ایلنا ، مجله ایراندخت، مجله شهروند و بسیاری از سایت ها و رسانه های خبری در داخل کشور همکاری می کرده است . وی همچنین یکبار در جریان حوادث بعد از انتخابات توسط وزارت اطلاعات احظار و بازجویی شده بود .

0 comments:

ارسال یک نظر