"وضع این چنین نمی ماند"

شریعتمداری تهدید به افشاگری کرد/ شجریان: وضع این چنین نمی ماند

سعید زندگانی
جرس: خرداد ماه است. شجریان در شهرها و کشورهای مختلف می چرخد و آواز می خواند: "همراه شو عزیز..." و با رسانه های گوناگون گفت و گو می کند تا بگوید صدای همان مردمی است که احمدی نژاد آنان را "خس و خاشاک" می داند؛ وحسین شریعتمداری در پاسخ به آواز خوان بزرگ سرزمین ما وی را "خواننده دوره گرد" می خواند و می گوید: "ما گفتنی هائی در مورد او داریم که حتما برای مردم شنیدنی خواهد بود"! 

البته مردم مدتهاست منتظرند تا "گفتنی های شنیدنی" مدیر مسئول کیهان را بشنوند، اما او جزتهمت "وطن فروشی" بخاطر اجرای برنامه در خارج و "دروغ پردازی و ناسزاگوئی علیه ایران اسلامی" در گفت و گو با رسانه های بیگانه، حرف تازه ای علیه شجریان ارائه نداده است. آواز خوان بزرگ هم که بارها گفته اگر بگذارند راحت در ایران کنسرت بدهد بیشتر برنامه هایش را در وطن متمرکز می کند، اما نمی گذارند. حتی گفته می شود پس از بازگشت به ایران در پایان کنسرتهای اروپائیش در پائیز گذشته، وقتی سربازان گمنام امام زمان یک بازجوئی چند ساعته از او می گرفتند، در پاسخ به این سوال که چرا با صدای آمریکا مصاحبه کرده؟ پاسخ داده است: "بگذارید حرفهایم را در تلویزیون خودمان بزنم، نمی روم با تلویزیونهای خارجی مصاحبه کنم"!

همیشه طرف مردم را گرفته ام

اما معلوم است که جای این حرفها در صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیست، صدا و سیمائی که دست کمی از کیهان شریعتمداری در ناروا گفتن و تهمت زدن ندارد و این روزها به بهانه های مختلف در برنامه های یکسویه مانند "هشت و سی" ، کنسرتها، رفتار و گفتار شجریان را زیر سوال می برد، چرا که استاد در گفت و گوئی با تلویزیون "اس.بی.اس." در ملبورن استرالیا گفته است: " شجاعت خاصی در من نیست، جز اینکه همیشه طرف مردم را گرفته ام. در مقابل کسانیکه خودشان را در اختیار دولت می گذارند و برای رادیو- تلویزیون می خوانند، همه چیز در اختیارشان قرار می گیرد."

 "عادله حکیم" مجری افغانی تلویزیون ملبورن، شجریان را "موزیسین افسانه ای ایران" می خواند؛ خواننده "زبان آتش" که معتقد است "منطقی در گلوله نیست. اینها باید تفنگ خود را زمین بگذارند و با مردم حرف بزنند. بارها پای تلویزیون از دیدن رفتاری که با مردم می شود اشک ریخته ام. حکومت ما مثل اینکه مردمش را نمی شناسد و سخت در اشتباه است. اما این مردم بالاخره چیزی را که می خواهند به دست می آورند." او که سی سال پیش به امید دمیدن آزادی بر فراز بام سرزمینش، سرود "ای ایران ای سرای امید" را آواز کرده بود، می گوید: " هیچ کس فکر نمی کرد پس از سی سال، انقلاب در چنین مردابی گیر کند. اما وضع همیشه این چنین نمی ماند. فکر جمع بر فکر فرد ارجح است، اما یک مقدار زمان می برد."

 در همین هنگام است که مجلس شورای اسلامی می خواهد به رسانه هائی که در مقابل جنبش سبز مردم ایران ایستاده اند جایزه "مبارزه با فتنه" بدهد. معلوم است که یکی از این رسانه ها روزنامه کیهان و مدیر مسئول آن خواهد بود. از اینرو جمعي از نمايندگان "اصولگراي" مجلس به دیدن حسین شریعتمداری می روند. به گزارش "جهان نیوز" نمايندگان در اين دیدارنگراني خود را از شكايت هاي متعدد سران و عوامل فتنه و برخي از ضد انقلابيون عليه كيهان ابراز می کنند که یکی از این شاکیان، شجریان است که این روزها از سوی رسانه های بیگانه مطرح می شود و شریعتمداری پاسخ می دهد: "متاسفانه ایشان هم اکنون در سنین پیری و سالخوردگی به یک خواننده دوره گرد تبدیل شده که تلاش می کند در آمریکا و کشورهای اروپائی ار طریق ناسزاگوئی و دروغ پردازی علیه ایران اسلامی، تریبونی برای مطرح کردن خود داشته باشد وما گفتنی هائی در باره او داریم که حتما برای مردم شنیدنی خواهد بود."

 
لاغرو تکیده، اما سرفراز و مغرور

مدیر مسئول کیهان در مورد دیگر شاکیانش هم می گوید: "درباره وطن فروشي سران فتنه و ماموريتي كه از سوي سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه داشته اند، اسناد و مدارك فراواني در اختيار داريم كه آگاهي مردم شريف و پاكباخته كشورمان از اين اسناد را بسيار ضروري مي دانيم. اين اسناد كمترين ترديدي درباره خيانت ها و جنايات خاتمي و موسوي و كروبي و برخي ديگر از عوامل و سران فتنه كه كمتر آفتابي شده اند باقي نمي گذارد." مدیر مسئول کیهان وكيل مدافع سيدمحمد خاتمي و عليرضا بهشتي را هم كه گفته بود شريعتمداري براي تفهيم اتهام حاضر نشده است ،تهدید می کند: "طي چند ماه گذشته به طور متوسط و تقريبا هر هفته حداقل يك بار براي تفهيم اتهام درباره شكايت هاي متعدد سران فتنه و اطرافيان آنها به دادگاه رفته ام كه تمامي اسناد آن در پرونده موجود است. از آنجا كه اين ادعاي آقاي عليزاده طباطبايي به خود او مربوط است قصد دارم از دادگاه درخواست كنم درباره هويت ايشان نيز مطالبي را به طور مستند ارائه كنم."

 با خواندن این تهدیدها، گفته عباس کیارستمی در جشنواره سینمائی کن به ذهن می آید که " تا کنون نترسیده ام؛ اما با زندانی کردن جعفر پناهی حریمی بین حکومت و هنرمندان شکست. پس هیچ چیز بعید نیست." بسیاری این نگرانی را در مورد شجریان هم دارند؛ اما آزادی امروز جعفر پناهی و اولین عکسهائی که از او رسید، لاغر و تکیده اما خندان و مغرور و سرفراز، روشن ساخت که حرف شجریان درست است: "وضع این چنین نمی ماند"!

0 comments:

ارسال یک نظر