Re: نقدي بر بالاترین

اميد سبزینه -

 جنبش راه سبز - همه گزارش‌ها

امروز در فضای بسته اطلاع رسانی هر ایرانی به دنبال دسترسی به اطلاعات جدید و فیلتر نشده است. در این میان سایت بالاترین که توسط عده ای خاص و گرایشهای خاص و بطورکاملا بسته راه اندازی شده است در فضای ملتهب ایران اقدام به انتشار مطالبی می کند که نه تنها باعث اطلاع رسانی نمی شود بلکه در بسیاری موارد سبب ریزش در جنبش سبز می گردد. در این مدت دوستان داخل ایران همواره بر چند نکته تاکید دارند:

 

این سایت مملو از لینکهای توهین آمیز به اقوام ترک، کرد و لر و سایر می باشد. از آنجائیکه این سایت و لینک گذاشتن و کامنت گذاشتن فقط با اشتراک امکاپذیر است و این اشتراک دست عده ای خاص است که به هر کسی دلشان می خواهد می دهند، دوستان در ایران می گویند که نه تنها لینک توهین آمیز بلکه توهین های بسیار بدتر را در قسمت کامنتها باید تحمل کنند بدون آنکه بتوانند پاسخی دهند و رفع ابهام نمایند. جنبش سبز متعلق به تمام مردم ایران است و نژادپرستی و آریایی پرستی در آن راه ندارد. این درحالی است که افراد زیادی به مدیران این سایت این مساله را گوشزد کرده اند اما ظاهرا این کارها عمدا انجام می شود. در بسیاری از موارد این سایت نه تنها باعث رویش بلکه باعث ریزش در جنبش شده و اسباب دلزدگی بسیاری از شهرستانی ها را فراهم آورده است.

 

در این سایت مطالب ساختارشکنانه و افراطی مطرح می شود که نه تنها راه اصلاحات را می بندد بلکه زمینه را برای سرکار آمدن سلطنت طلب ها و مجاهدین خلق و سایر گروههای تندرو باز می کند. عمده کسانی که در این سایت لینک های افراطی می گذارند خارج نشین اند که خودشان جرات به خیابان آمدن را ندارند و فقط با لینکهای تحریک آمیز جنبش مردم را می خواهند به خشونت بکشند و جالب اینکه در تمام این موارد ما باید نظاره گر باشیم و نمی توانیم اظهارنظر بکنیم و کامتنی نسبت به مطالب منتشره ارائه دهیم. این حرکات افراطی هم به اسم جنبش سبز در ایران مطرح می شود. برخی دوستان دلسوز در خارج از کشور خطر این افراد را شناخته و مرتب گوشزد می کنند.

 

به جای این سایت از سایر سایتهای اطلاع رسانی دیگر مانند راه سبز (جرس) که اخبار موثق می دهند و دنباله رو افراد نژادپرست و افراطی نیستند میتوان استفاده کرد. در این سایت اندیشمندان زیادی مقاله می نویسند که در رشد فکری جامعه می تواند موثر باشد.

 

هیچ جیز مثل بد دفاع کردن از یک جنبش نمی تواند آنرا تخریب کند. باید از شعارها و حرکات افراطی و ساختارشکنانه که مرتبا رهبران جنبش در ایران هم ذکر می کنند پرهیز کنیم.

 

پروین اعتصامی:

دشمن دانا که غم جان بود     بهتر از آن دوست که نادان بود

0 comments:

ارسال یک نظر