اعتراض ایرانیان مقیم انگلیس به اعدام آرش رحمانی پور و محمد رضا زمانی

شبکه جنبش راه سبز(جرس): ایرانیان مقیم بریتانیا، در اعتراض به اجرای احکام ناعادلانۀ اعدام دو تن از متهمان حوادث بعد از انتخابات و همچنین هشدار به مقامات جمهوری اسلامی جهت توقف صدور و اجرای احکام بعدی، روز جمعه در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در لندن دست به تجمع زدند.

به گزارش خبرنگار جرس، در این تجمع اعتراضی که از ساعت ۱۸ تا ۲۱ و در هوائی بسیار سرد برگزار شد، صدها تن از ایرانیان مقیم لندن و آکسفورد شرکت داشته و نسبت به اعدام محمدرضا علی‌زمانی و آرش رحمانی‌پور اعتراض کرده و خواستار توقف صدور و اجرای این احکام ناعادلانه شدند.

شرکت کنندگان در این مراسم با در دست داشتن تصاویر اعدام شدگان و پلاکاردهایی با مضمون "زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، "شکنجه و اعدام را متوقف کنید"، سبزها ایستاده اند" و "اعدام و سرکوب محکوم است" و همچنین سر دادن شعارهای "مرگ بر دیکتاتور"، "جنتی جنتی، تو دشمن ملتی"، ای رهبر پینوشه ایران شیلی نمیشه" و "می جنگم می میرم ، "رای ام رو پس می گیریم" و ...مراتب اعتراض خود را نسبت به سرکوب خونین جنبش مردم ایران نشان دادند.

تعدادی از فعالان حقوق بشر مرتبط با سازمان عفو بین الملل و همچنین چند فعال سندیکائی بریتانیا نیز، با حضور در این مراسم سوگ و اعتراض، با حامیان جنبش ابراز همدردی کردند.

در طول مراسم ترانه – سرودهایی در سوگ شهدای جنبش پخش گردید و چند تن از جوانان در حرکتی نمادین «چوبه و حلقۀ دار» شمع آذین شده ای را همراه با تصویر دو اعدام شدۀ دیروز ، در آن محل نصب کردند.


0 comments:

ارسال یک نظر