حائری شیرازی با تاكيد بر اينكه "كرسي علوم اسلامي دانشگاهها همچون تنگه احد است كه نبايد رها شود" اظهار كرد: تعريف انسان در تفكر غرب و اسلام متفاوت است؛ در اسلام برداشت غلطي از علم وجود ندارد.
عضو مجلس خبرگان با تاكيد بر اينكه "رفع بدحجابي در اقامه حدود است" گفت: از اين طريق ميتوان اين امر را به عنوان يك منكر نشان داد و اگر يك مجرم را مجازات كنيد همه موها زير چادر ميرود.
به گزارش ایسنا، آيتالله حائري شيرازي در چهارمين همانديشي سالانه دبيران كميتههاي استاني همكاريهاي آموزش و پرورش و حوزههاي علميه سراسر كشور طي سخناني با بيان اينكه "همكاريهاي حوزه و آموزش و پرورش مفيد و موثر است"، افزود: ما در علوم انساني مشكلي نداريم مشكل ما اين است كه علوم ما غربي و وارداتي است كه نتيجه آن همين رابطههاي بين دختر و پسر است كه در جامعه رواج دارد.
وي با تاكيد بر اينكه "كرسي علوم اسلامي دانشگاهها همچون تنگه احد است كه نبايد رها شود" اظهار كرد: تعريف انسان در تفكر غرب و اسلام متفاوت است؛ در اسلام برداشت غلطي از علم وجود ندارد.
حائری با این ادعا که "دانشگاه دچار خودبزرگ بيني و حوزه دچار خودكمبيني شده است كه اين موضوع مشكلاتي را ايجاد كرده است" اظهار عقیده کرد: اما همين دانشگاه در مقابل تفكرات و اساتيد پرمدعاي غرب دچار خودكمبيني ميشود.
اين عضو مجلس خبرگان با اشاره به اينكه "حوزه در مفاهيم كاربردي كمتر كار كرده است" افزود: آيات و روايات صراحت خاصي دارد اما بايد در قالب مفاهيم كاربردي عرضه شود.
وي با ااین مدعا که "جهان براي امنيت خود به سلاحهاي بازدارنده متوسل شده است" گفت: ريشه مسابقات تسليحاتي در تهديدات دو طرف بوده است كه جهانيان براي عدم تجاوز به يكديگر به آن پناه بردهاند.
وي با بيان اينكه "چه كنيم ديگران به ما تجاوز نكنند و چه كنيم تا خود به ديگران تجاوز نكنيم، دو ركن اصلي امنيت است" اظهار نظر کرد: كدام علوم آزمايشگاهي است كه به چگونگي عدم تجاوز به ديگران اهميت داده باشد و كدام رشته دانشگاهي در جهان در دانشگاههاي جهان وجود دارد كه انسان را از تجاوز به غير برحذر دارد.
حائري شيرازي ادامه داد: به دليل توجه به اين نكته كه چه كنيم تا ديگران به ما تجاوز نكنند و عدم توجه به اينكه چگونه ما به ديگران تجاوز نكنيم، امنيت غرب مانند دري است كه تنها يك لنگه دارد و به همين دليل هر كسي وارد اين عرصه ميشود و به همين دليل است كه آنها به لائيك روي آوردهاند اما لائيك تنها اختلافات مذهبي را حل ميكند.
وي گفت: كساني كه دين تشيع را ندارند تنها و تنها كتاب را قبول دارند نميتوانند مشكلات خود را حل كنند.
وي با تاكيد بر اينكه "امامت براي حل اختلاف است" گفت: آنهايي كه لائيك ميشوند نميتوانند اختلافات را حل كنند زيرا امام ندارند.
اين عضو مجلس خبرگان با بيان اينكه "در زمان غيبت امام زمان چگونه بايد اختلافات را حل كرد" گفت: شما كسي را داريد كه وي را به عنوان نائب امام زمان ميدانيد نه ولي فقيه.
وي افزود: به علت اينكه ولي فقيه را به عنوان نائب قرار داريد كسي با ولي فقيه مباحثه نميكند زيرا در اين صورت وي را به چشم يك عالم ميبيند كه در صورت مباحثه اختلافاتي ايجاد ميشود.
حائری ادامه داد: به محض اينكه شما مساله نيابت را از ولي فقيه بگيرد و نيابت نباشد، وي به عنوان عالمي ميشود كه با بحث كردن با وي باعث بروز اختلافاتي ميشود.
حائري شيرازي با اشاره به حوادث پس از انتخابات گفت: اگر در اين فتنه فصلالخطاب رهبري نبود معلوم نيست چه اتفاقي در كشور رخ ميداد و اين فصلالخطاب رهبري بود كه جريان را فيصله داد البته فصلالخطاب بودن ايشان به عنوان نايب بودن ايشان بود.
وي خاطرنشان كرد: نيابت در عصر حاضر نشان ميدهد كه حل اختلافات تنها مربوط به گذشته نبوده و در حال حاضر نيز ميتوان با همين نيابت مسائل و اختلافات را حل كرد. اينكه ما ميتوانيم لائيك نباشيم در اين است كه ما قادر هستيم اختلافات خود را حل كنيم و ما با وجود امامت اختلافي نخواهيم داشت.
وي در ادامه با اشاره به اينكه "چرا ديگران خواهان اختلاف ما هستند" گفت: دشمن ميخواهد با ايجاد گروه و دسته در جامعه باعث تفرقه در بين يك جامعه شود و سپس اين دسته و گروهها را با هدايت خود در مقابل يكديگر قرار دهد تا موجبات هرج و مرج را فراهم كند
اين عضو مجلس خبرگان با اشاره به حضور آمريكا در عراق گفت: پول دولت عراق و همچنين نفت اين كشور در اختيار آمريكاست و خود صدام نيز از دستپرودههاي آمريكا بود كه اين كشور ميخواست آن را در مقابل ايران قرار دهد اما هنگامي كه صدام اسرائيل را تهديد كرد ديگر وي از نظر آمريكا بايد از بين ميرفت.
وي با اشاره به محاصرههاي اقتصادي كشور گفت: اين محاصرههاي اقتصادي براي اين است كه ما نتوانيم مسكن، ازدواج، يا كارهاي حلال خود را انجام دهيم و به اين طريق مردم و جوانان ما گرفتار راههاي غير حلال شوند.
وي ادامه داد: اگر ما در گذشته رژيم پهلوي را سرنگون نميكرديم معلوم نبود كه اكنون چه سرنوشتي در انتظار ما بود.
حائري شيرازي با اشاره به ورود روحانيت در عرصه تربيت دانشآموزان اظهار داشت: اين احمدينژاد بود كه گفت روحانيت بيايد و در مدارس حضور پيدا كند. احمدي نژاد بود كه در مدرسه را به روي روحانيت باز كرد وگرنه قبل اينگونه نبود.
0 comments:
ارسال یک نظر