اعتراض انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بابل به تشدید سرکوب فعالین مازندران

اجرای حکم زندان محمد رضا ملکی

جرس: در پی افزایش فشارها بر فعالین سیاسی و دانشجویی مازندران و احضار و بازداشت گروهی از آنان به زندان و اجرای حکم حبس، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن این اقدامات سرکوبگرانه خواستار انتقال فعالین دانشجویی زندانی، از بند مجرمین خطرناک و جنایی به بند سیاسی و رعایت حقوق اولیه آنان شد.

به گزارش جرس، در بیانیه فعالان دانشجویی انجمن دانشگاه بابل، همچنین نسبت به اجرای حکم حبس محمد رضا ملکی از فعالین دانشجویی آن دانشگاه که بهمن سال ۸۸ بازداشت و به شش ماه زندان محکوم و طی روزهای گذشته همزمان با اجرای حکم حبس، به بند قاتلین و سارقین زندان متی کلا بابل فرستاده شده، اعتراض شده است.

متن این بیانیه که نسخه ای از آن برای جرس ارسال شده، به شرح زیر است:

انتظار می رفت حاکمیتی که با بحران مشروعیت در داخل وبا تحریم قدرت های غربی از خارج روبرو است و سایه شوم جنگ را بر سر کشور بیش از پیش احساس می‌کند با کمی درایت و مصلحت اندیشی با آزاد کردن زندانیان سیاسی وایجاد فضای باز سیاسی از فرصت انتخابات مجلس برای حل مشکلات داخلی و بر طرف کردن خطرات خارجی استفاده کند. اما متاسفانه عقلانیت و مصلحت اندیشی مدتی است که از هیأت حاکم بر کشور رخت بر بسته وجای آن را حماقت، لجاجت و خوی سرکوبگری گرفته است. رفتارهای نابخردانه ای که مستبدان حاکم در اداره کشور در پیش گرفته اند کور سوی امید برای تغییر و اصلاح تدریجی در ساختار موجود را در دل هر فعال سیاسی منتقد وضع موجود از بین برده و امید کسانی را که دلسوزانه برای اصلاح کشور لب به انتقاد می‌گشودند، به یأس و نا امیدی تبدیل کرده است.

و از آن مهم‌تر، بیم آن می‌رود که این یأس و نا امیدی و حسرت از آزادی های نداشته وبی اعتمادی بین مردم و حاکمیت، ملتی را که همواره در مقابل تهدید به جنگ از سوی قدرت های خارجی با حاکمیت یک صدا بودند به ورطه خطرناک سکوت و بی تفاوتی بکشاند و راه را برای جنگ طلبان داخلی و زیاده خواهان خارجی در جهت یک جنگ خانمان سوز هموارتر کند، تجربه تلخی که در تاریخ کشورهای دیگر وحتی خود ایران در دوره های قبل قابل مشاهده است.

حاکمیت امروز دیگر حتی از آزادی مخالفان خانه نشین خود نیز در هراس است و جز زندان و سلول های انفرادی حقی دیگر برای مخالفان خود متصور نیست. و در راستای همین تفکر سرکوب و اختناق و در آستانه انتخابات فرمایشی و نمایشی مجلس نهم، در روزهای اخیر دستگاه های امنیتی و قضایی استان مازندران اقدام به اجرای احکام زندان 9 نفر از فعالین سیاسی این استان کرده اند، فعالینی که پیش از این در اعتراضات سال 88 بازداشت و به زندان محکوم شده بودند و تنها جرمشان دفاع از حق رأی خودشان بود.

محمد رضا ملکی از فعالین دانشجویی دانشگاه نوشیروانی بابل که بهمن سال 88 بازداشت و به 6 ماه حبس از سوی دادگاه انقلاب بابل محکوم شده بود در روزهای گذشته برای اجرای حکم زندان خود به زندان متی کلا بابل فرستاده شد و بنا به اخبار رسیده از این زندان، به بند قاتلین و سارقین منتقل شده است.

انجمن اسلامی نوشیروانی بابل ضمن محکوم کردن این اقدام سرکوبگرانه حاکمیت، خواهان آزادی این فعال دانشجویی و دیگر زندانیان سیاسی زندان بابل است. همچنین، یادآور می‌شود که مسئولین قضایی این شهرستان و ریاست زندان متی کلا بابل قانونا در قبال سلامتی و جان این زندانیان مسؤولند و لازم است پیش از آنکه از جانب مجرمین خطرناک مورد تعرض و آزار واذیت قرار گیرند هرچه سریع تر نسبت به انتقال این زندانیان به بندی ویژه و بدور از مجرمین خطرناک مبادرت کنند و حقوق اولیه این زندانیان را برسمیت بشناسند.

0 comments:

ارسال یک نظر