قائم مقام کروبی در حزب اعتمادملی: فعالیت سیاسی بدون اخلاق به دیکتاتوری می رسد

جـــرس: قائم مقام حزب اعتماد ملی با انتقاد از فضای سیاسی کشورهشدار داد: فعالیت سیاسی بدون اخلاق به دیکتاتوری و حق‌کشی منجر می‌شود.

به گزارش ایلنا، رسول منتجب نیا در واکنش به گسترش هجمه ها و توهین ها به شخصیت ها و مسولان پیشین کشور گفت: روشی که برخی گروه‌ها در پیش گرفتند روشی غیرعقلانی، نامشروع و دور از شان است که هیچ کجای دنیا نمونه‌ای از آن وجود ندارد و در عرف سیاسی نیز قابل پذیرش نیست.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در ادامه با اشاره به برداشت رسانه‌های خارجی از تخریب سرمایه‌های انسانی، گفت: زیر سوال بردن کسانی که سال‌ها نماینده، وزیر و… بودند زیر سوال بردن ملت و انقلاب است و دنیا و رسانه‌های آن‌ها از این موضوع بر داشت خواهند کرد.

وی با ابراز تاسف از این رفتار‌ها یادآور شد: بیشترین رفتار ضد اخلاقی را کسانی انجام می‌دهند که شعار حفظ اصول و اصولگرایی را سر می‌دهند اما در عمل همه اصول را زیر پا می‌گذارند.

منتجب نیا ادامه داد: متاسفانه در کشور ما نه فعالیت سیاسی مفهوم اصلی خود را پیدا کرده است و نه مرزهای اخلاقی در فعالیت سیاسی رعایت می‌شود و افراد و فعالین سیاسی برای موفقیت خود حاضرند اصول اخلاقی و انسانی را زیر سوال ببرند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: این گروه از فعالان سیاسی چیزی به عنوان منافع ملی را مورد توجه قرار نمی‌دهند و تنها به منافع حزبی و جناحی خودشان توجه دارند و منافع ملت و میهن در این میان گم می‌شود.

رسول منتجب نیا عملکرد کسانی که اخلاق را رعایت نمی‌کنند دور از عقل و عقلانیت ارزیابی و خاطرنشان کرد: برای این افراد تنها پیروزی در رقابت‌های سیاسی اهمیت دارد و برای رسیدن به این هدف شخصیت‌های اصیل و ریشه دار نظام را به مثابه اینکه دشمنان ملت و مخالف دیدگاه خودشان هستند، مورد تخریب و حذف قرار می‌دهند.
عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز التزام به اخلاق را جزء لاینفک فعالیت سیاسی ارزیابی کرد و یادآور شد: ‌ بعضی به غلط تصور می‌کنند که فضائل اخلاقی با فعالیت سیاسی قابل جمع نیست اما این تصور غلطی است چرا که از دید عقل و شرع سیاست و اخلاق کامل مکمل یکدیگر هستند و از سوی دیگر در کشورهای توسعه یافته علی‌رغم رقابت و تبلیغات شدید در زمان انتخابات منافع ملی و مصالح کشور مورد توجه قرار می‌گیرد.

منتجب نیا در پایان گفت: ‌منافع ملی فقط چاه نفت و معادن نیست بلکه مهم‌ترین سرمایه‌های انسانی و ملی شخصیت‌های اصیل و ریشه دار کشور هستند که در کشورهای توسعه یافته ارزش فوق العاده‌ای برای این‌ها قائل هستند.

او با اشاره به حملات افراطیون حکومتی به هاشمی و خاتمی گفت: هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی که سال‌ها در این کشور مسئولیت‌های مهمی داشتند از سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند و نباید تلاش‌های آن‌ها زیر سوال رود. لطمه به فردی مثل هاشمی رفسنجانی که ۵۰ سال از عمر خود را برای نظام صرف کرده و یکی از بنیانگذاران آن محسوب می‌شود لطمه به نظام و انقلاب است و از سویی دیگر نمی‌توان کسی را جایگزین ایشان کرد.

رسول منتجب نیا با تاکید بر اهمیت رعایت اخلاق در رقابت‌های سیاسی، خاطرنشان کرد: فعالیت سیاسی بدون اخلاق به دیکتاتوری و حق‌کشی منجر می‌شود و باید توجه داشت که در رقابت‌های سیاسی باید مصالح و وحدت ملی کاملا مورد توجه کنشگران سیاسی باشد.

0 comments:

ارسال یک نظر