سخنگوی حزب اعتماد ملی: برای انتخابات مجلس لیست ارائه نمی‌دهیم

گزارش - مردمک

اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی، اعلام کرد که چون مقام‌های ارشد حزب «مواضع روشن» خود را درمورد انتخابات مجلس نهم اعلام کرده‌اند حزب اعتماد ملی در این انتخابات حضور نخواهد داشت و لیستی ارائه نخواهد کرد.

آقای گرامی مقدم در مصاحبه با سحام نیوز با اشاره به اظهارات دبیرکل و قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت که هیچ نامزدی نمی‌تواند از «نام این حزب» در حمایت از خود استفاده کند.

سخنگوی حزب اعتماد ملی در واکنش به سخنان اخیر مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس، تاکید کرد: آقای کواکبیان حق ندارند از طرف احزاب دیگر اظهارنظر نمایند و ایشان بهتر است از طرف حزب یک نفره خود موضع بگیرند.

مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری و عضو فراکسیون اصلاح‌طلب اقلیت مجلس، گفته است که  تعدادی از اعضای حزب اعتماد ملی در انتخابات مجلس نهم شرکت خواهند کرد.

به گفته آقای کواکبیان حدود ۷۰۰ نفر که طرزفکر اصلاح‌طلبی دارند  به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس ثبت‌نام کرده‌اند و از این تعداد «شاید ۱۰۰ چهره شاخص اصلاح‌طلب باشند.»

این در شرایطی است که آقای گرامی مقدم گفته است که حدود نیمی از «نامزدهای نام و نشان‌دار که منتسب به جریان اصلاحات هستند» در این انتخابات ثبت نام نکرده‌اند.

مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت و دبیرکل حزب اعتماد ملی، انتخابات مجلس نهم را «فرمایشی» خوانده و گفته است که حکومت می‌تواند به جای برگزاری انتخابات، نمایندگان مجلس را منصوب کند.

آقای کروبی و میرحسین موسوی از بهمن سال ۸۹ پس از دعوت مردم به شرکت درراهپیمایی اعلام همبستگی با جنبش‌های آزادی خواهانه مردم مصر و تونس، تاکنون در حصر خانگی قرار گرفته‌اند.

رسول منتجب‌نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی، به خبرگزاری ایلنا گفته است که در شرایط فعلی که احزاب و گروه‌های سیاسی اصلاح طلب از جمله حزب اعتماد ملی فعال نیستد و وارد صحنه نمی‌شوند صلاح نمی‌بیند که کاندیدا شود و از کسی به عنوان کاندیدای انتخابات مجلس نهم حمایت کند.

انتخابات مجلس نهم، نخستین انتخاباتی است که پس از انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۸۸ برگزار می‌شود.

انتخابات نهمین دوره مجلس، قرار است روز ۱۲ اسفند برگزار شود و ثبت‌نام از نامزدها که از روز سوم دی ماه شروع شد، روز نهم دی ماه پایان یافت.

بیشتر کرسی‌های مجلس هشتم در اختیار اصولگرایان قرار گرفت و اصلاح‌طلبان تنها در فراکسیون اقلیت مجلس کنونی نماینده دارند. آقای کروبی در آن زمان گفته بود که در انتخابات مجلس هشتم شرکت می کنند.

اخبار مطبوعات در زمان ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس هشتم در بهمن سال ۱۳۸۶ از ردصلاحیت گسترده نامزدهای حزب اعتماد ملی برای ورود به مجلس هشتم حکایت داشت.

حزب اعتماد ملی با تکیه بر آنچه که خود «دفاع از حقوق ملت» و «ارزش های مبنی بر آرای امام» می‌خواند، در سال 1384 با دبیرکلی مهدی کروبی تاسیس شد.

0 comments:

ارسال یک نظر