نگرانی شورای هماهنگی اصلاح طلبان کرد نسبت به وضعیت عبدالله رمضان زاده

در پی تداوم بازداشت و وضعیت نامساعد جسمانی دکتر عبدالله رمضان زاده، قائم مقام دبیر کل جبهه مشارکت، شورای هماهنگی اصلاح طلبان کرد، با صدور اطلاعیه ای، نسبت به وضعیت این فعال جنبش سبز ابراز نگرانی کرد.

 عبدالله رمضان زاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، که در دولت اول اصلاحات استانداری کردستان و در دولت دوم سخنگویی دولت خاتمی را برعهده داشته، همچنین رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان کرد است . وی در جریان حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری مورد بازداشت و ضرب و شتم قرار گرفت و بعد از ماهها، به حبس محکوم شد و در حال گذراندن مدت زمان محکومیت خود است.

 به گزارش "نوروز"، اطلاعیه شورای هماهنگی اصلاح طلبان کرد در خصوص این فعال جنبش سبز به شرح زیر است :

 به نام خداوند مهر و خرد
 این روزها، برای ما و هر ایرانی غیرتمندی روزهای تلخی است. چرا که از یک سو وضعیت اسفبار اقتصادی ناشی از ناکارآمدی و سوء تدبیر دولتمردان و فشارهای خارجی و تحریم، و ازسوی دیگر ناهنجاری های سیاسی، جبهه بندی های ساختگی پرهزینه، کاهش روزافزون مشروعیت مردمی نظام و دردناک تر از همه اسارت و در بند بودن پاک ترین و درستکارترین سیاستمداران و بدرفتاری های حاکمیت با منتقدان ومعترضان به سوء تدبیرامور، کشور را در یک شرایط بحرانی و نگران کننده قرار داده است.

 و از جانب دیگر برای ما کردها دردهای مضاعف دیگری هر روز جسم و روحمان را می آزارد. بدرفتاری های شدیدتر و سخت گیری های بیشتر حاکمیت در مناطق کردنشین از جمله در شهرستان های مهاباد، سنندج، مریوان، کرمانشاه، کامیاران و سقز و محاکمه های بی اساس و خلاف رویه های قضایی، فشار چند برابر بر مردم شهرها و روستاهای کردستان به بهانه جمع آوری دیش های ماهواره و بدرفتاری با مرزنشین ها به بهانه قاچاق از دردهای روزانه و تکراری کردهای ایران در دولت احمدی نژاد است.

 در آن طرف مرزها بمباران هر از گاه روستاها و قصبچه های کردنشین از سوی نیروهای ایران و ترکیه، همانند جنایت اخیر ارتشیان ترکیه در یک روستای مرزی ترکیه – که به عقیده کارشناسان توطئه آشکار ژنرال های ترک علیه سیاست های نرم تر دولت اردوغان و در راستای تشدید رفتارهای خشن انجام گرفته است- همه و همه دل و درون هر کرد شرافتمندی را به درد می آورد.

 در کنار همه این آلام، احساس نگرانی روزانه از وضعیت جسمی و روحی زندانیان سیاسی، هر انسان باوجدانی را آزار می دهد، به ویژه وقتی به سرنوشت مردان بزرگ و وطندوستی همچون هدی صابر می اندیشیم و یا خبر هایی که از حال بد فیض الله عرب سرخی، محسن امین زاده، عیسی سحر خیز، محسن صفایی فراهانی، محمد صدیق کبودوند، ابوالفضل قدیانی و... به گوش می رسد، بیشتر نگرانمان می کند. اخیرا نیز خبرهایی از سردرد شدید رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان کرد، دکتر عبدالله رمضانزاده از زبان نزدیکان او شنیده شده است که نگرانی ما را دوچندان کرده است و از آنجا که نامبرده به هنگام دستگیری مورد ضرب و شتم شدید از ناحیه سر قرار گرفته است این می تواند ناشی ازآن برخورد باشد. واز آنجا که بعید نیست وی دچار ضربه مغزی شده باشد بدینوسیله اعلام می کنیم که هر پی آمد ناگواری که برای این فرزند شجاع و مقاوم کردستان پیش آید باید آمران و مجریان حوادث پس از انتخابات دهم پاسخگوی آن باشند.

 شورای هماهنگی اصلاح طلبان کرد مصرانه از مسئولان قضایی و امنیتی کشور می خواهد حال که هیچ اراده ای برای ترمیم آسیب ها و زخم های ناشی از رخدادهای پس از انتخابات سال 88 به بعد مشاهده نمی شود، و متاسفانه نصیحت های دلسوزان و مشفقان برای تغییر و اصلاح فضای امنیتی و نظامی بدفرجام کنونی در دل مقامات نظام اثر نکرده است، اجازه دهند زندانیان صدمه دیده و بیمار و از جمله دکتر رمضانزاده، رئیس اندیشمند و فداکار اصلاح طلبان کرد، درمراکز درمانی خارج از زندان مداوا شده و خانواده های ایشان بر فرایند درمان عزیزانشان نظارت داشته باشند.

 شورای هماهنگی اصلاح طلبان کرد

0 comments:

ارسال یک نظر