احمدی نژاد: اقدامات دولت ضربتی و دقیق است

جـــرس: محمود احمدی‌نژاد یک بار دیگر به منتقدانش پاسخ گفت و ادعا کرد "اقدامات دولت ضربتی، انقلابی و دقیق است."

به گزارش سایت دولت، وی که در مراسم "تشریح روند پیشرفت طرح تحول در نظام گمرکی کشور" سخن می‌گفت، با ادعای اینکه "اقدامات دولت ضربتی، انقلابی و دقیق است" گفت: "عده‌ای دولت را به اقدامات غیرعالمانه و شتابزده متهم می‌کنند در حالی که دولت معتقد است و تجربه نیز نشان داده که می‌توان اقدامات اساسی و تحولی را به سرعت عملیاتی کرد."

وی بدون اشاره به انتصاب برخی افراد خاص و تحت تعقیب و مورد اتهام در پست های مربوطه توسط خود،، مدعی شد "متاسفانه عده‌ای منافع خود را در راستای منافع ملی تعریف نمی‌کنند؛ بهترین ملت و اقتصاد جایی است که آحاد مردم منافع شخصی خود را در راستای منافع ملی تعریف کنند و ملتی موفق است که همه استعدادها و توانمندی‌های خود را هم‌افزا و در یک راستا به کار گیرد. "

احمدی‌نژاد با بیان این‌که "عده‌ای به دنبال دور زدن قوانین و اعمال فشار هستند و متاسفانه بعضا تخلفات را تزیین کرده و اسامی دیگری به منظور تطهیر روی آن می‌گذارند، گفت: با توجه به حجم تبادل کالا در مرزهای گمرکی کشور ممکن است در بخش کنترل کالا اشتباهاتی به وجود آید و یا عده‌ای به عنوان واردات کالایی خاص، کالاهای غیر ضروری وارد کشور کنند که باید به دقت این‌گونه موارد کنترل شود. البته امیدوارم اینگونه افراد هم این دست اقدامات خود را کنار بگذارند چراکه دور زدن و تخلف از قانون در حقیقت برداشتن از جیب ملت بوده و کار درستی نیست.

وی با اشاره به اقداماتی از جمله تاسیس موسسات خیریه و توجیهات مختلف برای دور زدن قانون، گفت: بهتر است برخی از نهادهای اقتصادی به اصطلاح مردمی، به جای دور زدن قانون ساختارها و رفتار خود را اصلاح کنند.

وی که چندی پیش طی سخنانی در همین خصوص، از نیروهای نظامی بعنوان "برادران قاچاقچی خودمان" نام برده و از اسکله های غیر قانونی خبر داده بود، گفت: "قانونی به روز و شفاف برای اصلاح بخش گمرک کشور آماده شده است و دولت خود را موظف می‌داند که به طور کامل از روند اجرای این قانون حمایت کند تا به سرعت عملیاتی شود. مسوولان گمرک کشور نیز باید با پیگیری‌های مستمر، تلاش کنند که گمرک کشور شفاف و سالم بوده و به گونه‌ای فعالیت کند که هیچ کس نتواند از مرزها و خلاء مقررات و قوانین تخلف کرده و حتی کسی احتیاج پیدا نکند که به دنبال قاچاق کالا باشد. "

وی افزود: "باید به سرعت بخش گمرک کشور با بخش‌های بانکی و مالیاتی ارتباط برقرار کنند، در چنین صورتی مسیر بخش عمده‌ای از تخلفات و سوءاستفاده‌ها از قانون گرفته خواهد شد، البته ممکن است در روند اصلاحات عده‌ای هیاهو و جار و جنجال به پا کنند که نباید از آن نگرانی داشت."

0 comments:

ارسال یک نظر