دیدار خانواده شهید بهشتی با خانواده شهید علی موسوی

خانواده شهید بهشتی در آستانه سالگرد شهادت سید علی موسوی به دیدار این خانواده شهید رفتند.

به گزارش خبرنگار کلمه، در این دیدار که  فرزندان زهرا رهنورد و میرحسین موسوی نیز حضور داشتند، خانواده شهید بهشتی یاد و خاطره خواهرزاده میر حسین موسوی را گرامی داشتند.

سید علی حبیبی موسوی خامنه خواهرزاده ۳۵ ساله مهندس موسوی ۶ دی ۱۳۸۸ در مراسم عزاداری روز عاشورا در نزدیکی خیابان آزادی، از ناحیه کتف هدف گلوله قرار گرفت و بعد از انتقال به بیمارستان ابن سینا واقع در فلکه دوم صادقیه به شهادت رسید. شهید موسوی در قطعه ۹ ردیف ۳۸ بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

همسر شهید سید علی موسوی پیش تر در وصف لحظات آخر زندگی همسرش گفته بود: علی در لحظات آخر زندگی اش چندین بار به برادرم گفته بود پشتش می سوزد و تشنه است و بعد در همان ماشین اشهدش را می خواند.

و ی افزوده بود: "در خیابان شادمان تیر می خورد. تیر به ظاهر یک زخم کوچک را در سینه اش ایجاد می کند؛ اما گلوله در داخل بدن علی متلاشی و پخش می شود. برادرم بعد از تیر خوردن علی به او می رسد و او را به بیمارستان منتقل می کند اما علی در میانه راه جانش را از دست می دهد."

همسر شهید موسوی زمان شهادت همسرش از بچه هفت ساله اش می گوید که بعد از مرگ پدر شب ها بی تاب است: "محمد حسین کلاس اول ابتدایی است . او تازه فهمیده است پدرش را از دست داده و فقط می داند شهید شده است. محمد حسین شب ها بی تاب است و می گوید که حتی اگر بابام به بهشت هم رفته باشد باز هم من او را می خواهم."

فاطمه، نوجوان دختر شهید علی موسوی نیز سوگوار از دست دادن پدرش است اما گویی روحیه صبر و استقامت خاندان موسوی را به یادگار دارد و حتی در لحظات بی تابی مادرش ، او را دلداری می دهد و می گوید که گریه نکند؛ چرا که پدرش شهید شده است.

مرضیه موسوی، خاله شهید موسوی، استاد دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا درباره آنچه که روز عاشورا بر آنها گذشته است حرف می زند: "روز اتفاق از انجا که این حادثه نزدیک منزلش رخ داده بود بسیاری او را می شناختند و بر اساس گفته این شاهدان، پاترول سیاه رنگی که چندین سرنشین داشته به داخل جمعیت در خیابان شادمان می آید. از داخل ماشین چندین تیر شلیک می شود که یکی از آنها به علی می خورد. برادر همسرش بعد از تیر خوردن او را به بیمارستان منتقل می کند اما به خاطر خونریزی های زیاد و بسته بودن مسیرهای خیابان، انتقالش به بیمارستان طول می کشد. "

مرضیه موسوی تاکید می کند که این حوادث را همه دیده اند: "خیلی ها در زمان وقوع آن حادثه ان جا بودند و حتی نشانه های ضارب را داده اند . از جمله این که ضارب فردی جوان حدودا ۲۰ ساله و سفید رو با چشم هایی روشن بوده است. بنابراین نمی توان هر جریانی را روی این ماجرا سوارکرد. بعد از این که خبردار شدیم او را به بیمارستان ابن سینا برده اند به آنجا رفتیم و سه ساعتی بالای سرش بودیم.اما بعد از رفتن ما پلیس امنیت شهید علی موسوی را برد."

0 comments:

ارسال یک نظر