آشنایی با زندانیان سیاسی - علی‌اکبر عجمی (فعال دانشجویی)

علی‌اکبر عجمی دانشجوی رشته حقوق دانشگاه تهران و فعال دانشجویی طیف چپ و سردبیر نشریه دانشجویی دنیای بهتر در آن دانشگاه است و از جمله دانشجویانی بود که در یورش به خوابگاه دانشگاه تهران در سال ۸۸ دچار صدماتی شد.
بازداشت
علی‌اکبر عجمی اولین بار در تاریخ ۲۱ بهمن ماه ۱۳۸۸ بازداشت شد. پس از آزادی موقت بار دیگر در تاریخ ۲۱ بهمن ماه ۱۳۸۸ در محل زندگیش، روستایی از توابع سبزوار در شرق ایران  توسط نیرو‌های امنیتی بازداشت شد. وی چند روز را در  بازداشتگاهی در سبزوار گذراند و سپس به زندان اوین تهران و سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ آن منتقل شد.
این فعال دانشجویی طیف چپ نزدیک به ۱۰۰ روز را در بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت و بلاتکلیفی به سر برد تا این‌که به بند ۳۵۰ زندان  اوین که محل نگهداری زندانیان بازداشت شده بعد از انتخابات است منتقل شد. وی که در زمان بازداشت متحمل شکنجه‌های روحی و جسمی قرار گرفته بود ماه‌ها بلاتکیف در بند ۳۵۰ زندان اوین  در بازداشت موقت به سر برد.
حکم و اتهامات
در تاریخ ۱۷ مرداد ۸۹ عجمی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی محاکمه و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال زندان و اتهام «تبانی علیه نظام» به ۳ سال زندان محکوم و جمعا به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۲ سال زندان کاهش پیدا کرد.
این وبلاگ‌نویس روز پنج‌شنبه دوم تیر ماه ۱۳۹۰ همراه پنج زندانی دیگر  در زندان رجایی‌شهر در حمایت از ۱۲ زندانی که در زندان اوین اعتصاب کرده‌ بودند دست به اعتصاب غذا زد. این در حالی بود که  وی هفته قبل از آن به بهدای زندان رجایی‌شهر منتقل شده و توسط مأموران زندان رجایی‌شهر مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود. وی بعد از نزدیک به دو هفته به اعتصاب غذای خود پایان داد.
پیگیری
علی اکبر عجمی در تاریخ ۶ بهمن ۸۹ بر خلاف اصل تقکیک و طبقه‌بندی زندانیان به زندان رجایی شهر کرج که محل نگهداری مجرمین خطرناک است، منتقل شد. این در حالی بود که عجمی در زندان مبتلا به سینوزیت حاد مبتلا شده بود و  ماموران مانع از رسیدگی پزشکی و درمان او شدند.

0 comments:

ارسال یک نظر