'امین زاده حاضر نشد با دستبند از زندان به بیمارستان برود'

خانواده محسن امین زاده می گویند او از بیماری قلبی و کلیوی رنج می کشد

محسن امین زاده، معاون پیشین وزیر خارجه ایران، که در خلال اعتراضهای انتخاباتی بازداشت شده، اجازه نداد که ماموران او را با دستبند به بیمارستان ببرند.

به گزارش وب سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، قرار بود آقای امین زاده بر اساس نظر پزشک قانونی برای درمان عارضه قلبی به بیمارستان منتقل شود، ولی رشته احمدی، معاون امنیتی دادستان تهران اجازه نداد او بدون دستبند از زندان اوین خارج شود.

سایت کلمه گزارش داده که آقای امین زاده از قبول این "شیوه ناشایست و رنج آور اعزام بیماران با دستبند" خودداری کرد و سرانجام به دستور معاون دادستان او به بیمارستان منتقل نشد.

محسن امین زاده در تیر ماه امسال نیز پس از اعتصاب غذا به بخش سی سی یو بیمارستان مدرس تهران منتقل شده بود. او و شماری از زندانیان سیاسی در اعتراض به درگذشت هدی صابر در زندان و درگذشت مشکوک هاله سحابی، فعال ملی-مذهبی دست به اعتصاب غذا زده بودند.

آقای امین زاده، در جریان رقابت های دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸، رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان بود که از نامزدی میرحسین موسوی حمایت می کرد.

او همچنین یکی از هفت اصلاح طلبی است که از یکی از فرماندهان سپاه موسوم به سردار مشفق به اتهام دخالت دستگاه های نظامی و امنیتی در روند برگزاری انتخابات و سرکوب پس از آن شکایت کرده اند.

آقای امین زاده که اولین بار در خرداد ۱۳۸۸ بازداشت شد، در خرداد ماه سال پیش از سوی دادگاه تجدیدنظر به پنج سال زندان محکوم شد.

او پیش از انتخابات هم یکی از منتقدان سرسخت سیاست خارجی دولت محمود احمدی نژاد بود.

0 comments:

ارسال یک نظر