آزادی محمدرضا رجبی، زندانی سیاسی و از رزمندگان دوران جنگ

 جـــرس:  محمدرضا رجبی، زندانی سیاسی و رزمنده هشت سال جنگ، پس از گذارندن محکومیت خود در زندان اوین آزاد شد.

به گزارش کلمه، محمد رضا رجبی فعال سیاسی، که از خرداد سال ۸۸ و پس از سرکوب های بعد از انتخابات بازداشت و تا کنون در بند ۳۵۰ نگهداری شده بود، ساعتی پیش در میان بدرقه همراهان و همرزمان خود از زندان اوین آزاد شد.

رجبی از جمله زندانیان سیاسی جنبش سبز است که علی‌رغم تحمل فشارهای فراوان از جمله ۷۰ روز انفرادی و محکومیت وی به ۶ سال حبس تعزیری به اتهام شرکت در راهپیمایی ۲۵ خرداد و نیز اتهام توهین به احمدی نژاد از طریق ارسال ایمیل، نام چندانی از او در رسانه های گروهی و گزارش های حقوق بشری به میان نیامده است.

وی از ابتدای تشکیل سپاه پاسداران به عضویت در این نهاد انقلابی در آمد و با شروع جنگ تحمیلی در جبهه های جنگ حضور یافت. او به دنبال حضور در عملیات های بیت المقدس، رمضان و مسلم در عملیات اخیر به دلیل اصابت گلوله به بازوی راست اش مجروح شد و برای مداوا به تهران بازگشت.

بر اساس این گزارش، چندی پیش محمد نوری زاد خطاب به دختر محمد رضا رجبی نوشته بود: ریحانه ی عزیز پدر خوب تو، گروگانی است که باید با چیزی به اسم "ماندن بر قدرت" مبادله شود. و یا: تکه گوشتی است که از هر سو به دندان کشیده می شود... گناه پدر تو ، عزیزم ، بی کسی است .کسی را در آن بالا ها ندارد . یا اگر دارد ، آن بالانشین را آنگونه در تنگنا گذارده اند که ترجیح می دهد به خود بیاندیشد تا پدر تو . من برای اولین بار ، پدرخوب تو را در بند ۲۴۰ اوین دیدم . برای چند دقیقه ی گذرا . و همانجا بود که دانستم : می شود به مناسبات پلید آدم وارگی نفرین کرد و برسر هرچه شعار کرامت و انسانیت است ، خاک افشاند . پدر تو را زده بودند . بد جوری . به پدر تو ناسزا گفته بودند . بد جوری . و من ، در چشمان سبز پدر تو ، گذشته ی انقلاب را دیدم که به خاک افتاده بود . واویلا. عزیزکم. سرت را بالا بگیر. بزودی ، بله بزودی پدرت باز خواهد آمد و این زمستان سرد سپری خواهد شد و رو سیاهی برای آنانی خواهد ماند که : بی آنکه انسان باشند، بر سر انسانیت خیمه بسته اند ."

0 comments:

ارسال یک نظر