انتشار اسامی و تصویر ایرانی‌های ربوده شده در سوریه

پنج ایرانی از هفت ایرانی ربوده شوده در سوریه؛ خبرگزاری مهر می گوید نفر دوم از سمت راست آشپز سوری متخصصان ایرانی است

خبرگزاری های ایران اسامی و تصاویر اتباع ربوده شده این کشور را که در ماموریتی در سوریه حضور داشتند، منتشر کرده اند.

این افراد به گفته منابع ایرانی در یک نیروگاه برق در شهر حمص سوریه شاغل بوده اند.

خبرگزای مهر نام پنج نفری را که در ابتدا ربوده شده اند، سجاد امیریان، احمد سهرابی کرت آباد، حسن حسنی، مجید قنبری بیدرومی، کیومرث قبادی اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پژمان بویری و عبدالخالق صحنه از کارکنان شرکت احداث و توسعه نیروگاه های سیکل ترکیبی مپنا هم برای پیگیری از وضعیت پنج نفر ربوده شده مراجعه کرده بودند که آنها هم ربوده شدند.

سفیر ایران در سوریه در دیدار با وزیر خارجه این کشور خواستار تلاش دولت بشار اسد برای آزادی اتباع ایرانی شده بود.

خبرگزاری های ایرانی می گویند که تاکنون اطلاعی از ربوده شدگان در دست نیست اما حسین امیر عبداللهیان معاون وزارت خارجه ایران دو روز پیش گفته بود که این افراد سالم هستند.

برخی از منابع سوری نزدیک به مخالفان این کشور می گویند که این افراد از سوی ایران برای کمک به سرکوب اعتراض ها به حکومت بشار اسد در سوریه حضور داشته اند.

شهر حمص یکی از مراکز اصلی تجمع مخالفان بشار اسد، رئیس جمهور سوریه است.

پیش از این علی اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران، با محکوم کردن ربوده شدن اتباع ایرانی شاغل در نیروگاه برق شهر حمص گفته بود که از دولت سوریه، برخی کشورها و نهادهای منطقه، از جمله اتحادیه عرب، و سازمان های حقوق بشر خواستار تلاش برای آزادی آنان شده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه، روز اول دی امسال، افراد ناشناس در شهر حمص، هشت مهندس از ملیت های مختلف را ربودند.

منابع خبری ایران بعدا اعلام کردند که پنج تن از ربوده شدگان از ایرانی بوده اند.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت ربودن این افراد را برعهده نگرفته و انگیزه این آدم ربایی هم معلوم نیست اما شهر حمص در هفته های اخیر شاهد درگیری های فرقه ای از جمله آدم ربایی و قتل بوده است.

دولت ایران حامی اصلی حکومت سوریه در منطقه محسوب می شود و طرفداران حکومت سوریه در برخی تظاهرات خود پرچم جمهوری اسلامی را همراه داشته اند و چندی پیش هم گزارش هایی از تهاجم معترضان به اتوبوس های حامل زائران ایرانی در سوریه انتشار یافته بود.

0 comments:

ارسال یک نظر