درخواست ۴۲ نماینده برای ابطال فوری حکم انتصاب داماد احمدی نژاد

بیش از چهل نماینده مجلس به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، درباره انتصاب دامادش به ریاست سازمان استاندارد تذکر کتبی دادند.

رسانه های ایران گزارش داده بودند که آقای احمدی نژاد بنا به حکمی تازه دامادش، مهدی خورشیدی، را با حفظ سمت به ریاست سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی منصوب کرده است.

آقای خورشیدی که حدودا ۳۰ سال سن دارد، در حال حاضر رئیس شورای مشاوران رئیس جمهور ایران است.

خبرگزاری فارس امروز چهارشنبه ۷ دی گزارش داده که ۴۲ نماینده اعتراض خود را نسبت به این انتصاب کتبا به آقای احمدی نژاد ابلاغ کرده اند.

در نامه این صراحتا قید شده که مهدی خورشیدی هیچ تجربه مدیریتی ندارد.

آنها نوشته اند: " مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از جمله تخصصی‌ترین سازمان‌های دولتی است که برای فرایند تولید، تجارت، توزیع و مصرف طیف گسترده‌ای از کالاها و خدمات مقررات‌گذاری می‌کند و خود مسئول نظارت بر اجرای آن مقررات نیز هست. هیچ کس نمی‌پذیرد که مؤسسه‌ای با بیان پیچیدگی فنی و علمی به جوان بی‌تجربه‌ای که پزشک عمومی است، سپرده شود. جوانی که تنها تجربه‌اش این است که داماد رئیس‌جمهور است."

سازمان ملی استاندارد از زیر مجموعه های ریاست جمهوری ایران محسوب می شود و وظیفه اش کنترل مطابقت اجناس و کالاهای تولیدی و وارداتی با استانداردهای مصوب برای حفظ حقوق و سلامت مصرف کنندگان است.

نمایندگان معترض در ادامه نامه خود خواهان لغو حکم انتصاب مهدی خورشیدی شده اند.

آنها نوشته اند: " این کار شما اولین مورد از این دست نیست، ولی تعارض این مورد با شعارها و وعده‌های جنابعالی از همیشه آشکارتر و تأسف بارتر است. لغو این حکم از نظر ما نمایندگان ملت ضروری است که باید بدون فوت وقت صورت گیرد."

اشاره این نمایندگان به شعارهای انتخاباتی محمود احمدی نژاد در انتخابات سال ۱۳۸۴ و ۱۳۸۸ است که وعده داده بود با پدیده فساد فامیلی در ایران مبارزه کند.

احمد توکلی، مرتضی آقاتهرانی، حمید کاتوزیان، الیاس نادران، غلامرضا مصباحی مقدم، حمید رسایی، محمد دهقان، محمد تقی رهبر، سید احمدرضا دستغیب، حسین فدایی، قدرت الله علیخانی و کاظم جلالی از امضاء کنندگان این تذکرنامه معرفی شده اند.

روز سه شنبه نیز احمد توکلی که رئیس مرکز پژوهشهای مجلس نیز هست، در نشستی درباره جرائم و تخلفات بانکی از انتصاب مهدی خورشیدی به ریاست سازمان استاندارد انتقاد کرده بود.

هنوز سایت رسمی اطلاع رسانی دولت ایران حکم آقای خورشیدی را منتشر نکرده ولی رسانه های ایران می گویند این حکم را آقای احمدی نژاد یکشنبه برای دامادش نوشته است.

در آستانه نهمین دوره انتخابات مجلس که ۱۲ اسفند برگزار می شود، فشار اصولگرایان منتقد دولت به آقای احمدی نژاد و یارانش افزایش یافته است.

آنها می گویند که نگران ورود نامزدهای مورد حمایت "جریان انحرافی" به سرپرستی اسفندیار رحیم مشائی، رئیس دفتر آقای احمدی نژاد، به مجلس هستند، زیرا اعضای این جریان بدنبال تضعیف جایگاه روحانیت بخصوص ولایت فقیه در حکومت ایران هستند، اتهامی که از سوی آقای مشائی و یارانش تکذیب شده است.

0 comments:

ارسال یک نظر