دفتر نماینده آیت الله صانعی در گرگان پلمب شد

با حکم دادگاه ویژه روحانیت

جـــرس: به گزارش منابع حقوق بشری، نیروهای امنیتی صبح روز یکشنبه، ۲۷ آذرماه، دفتر سیدرضی قدس علوی، روحانی منتقد حکومت و نماینده آیت الله صانعی در استانهای شمالی را پلمپ کردند.

به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی با ارائه حکمی از دادگاه ویژه روحانیت، دفتر سیدرضی قدس علوی را پلمپ کرده اند.

قدس علوی اولین مدیر حوزه علمیه امام خمینی گرگان و از اساتید باسابقه آن مرکز بوده که به تازگی نیز توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم ممنوع التدریس شده است.

علاوه بر این، در ماه محرم امسال نیز نهادهای امنیتی از برگزاری مراسم مذهبی عزاداری توسط نهادهای مذهبی- سیاسی منطقه ای همچون کانون مکتب علی جلوگیری به عمل آورده و به برگزار کنندگان برنامه ها نیز تذکرات پی در پی داده شد.

منابع حقوق بشری همچنین گزارش داده بودند که هفته گذشته نیز، عبدالله شاهینی، از روحانیون منتقد در استان گلستان، توسط نیروهای امنیتی در شهر گرگان بازداشت شد.

وی پیش از این مدیر کل اجتماعی و انتخابات استان در دوره اصلاحات، رییس سازمان ملی جوانان، و عضو اولین دوره شوراهای شهر در گرگان، مرکز استان گلستان بوده است.

پیش از این نیز، با فشار دستگاه های اطلاعاتی وی از تدریس در حوزه علمیه گرگان، که زیر نظر آیت الله نورمفیدی اداره می شود، منع شده بود.



0 comments:

ارسال یک نظر