بدلیل طبقه بندی مسایل نظامی هرچه درباره اش گفته شود، در شأن او نیست

یادداشت مقام ارشد سپاه در چهلم حسن تهرانی مقدم
جـــرس: به مناسبت چهلمین روز کشته شدنِ حسن تهرانی مقدم، مقام ارشد موشکی سپاه، جانشین رئیس ستاد كل نیروهای مسلح، یادداشتی در شرح وی نوشته  و تاکید کرده است که "بدلیل طبقه بندی مسایل نظامی هرچه درباره او گفته شود، در شأن او نخواهد بود."

غلامعلی رشید، از فرماندهان ارشد سپاه در جنگ هشت ساله، در یادداشتی درکیهان برای فرماندۀ جانباختۀ موشکی سپاه در انفجار اخیر تهران، با یادآوری سی سال قبل و جبهه های جنگ و همراهی وی در نبردهای مختلف نوشته است: "من هنوز دستنوشته آن روز شهید حسن تهرانی مقدم را در دفترچه خود حفظ كرده ام."

وی می نویسد: "حسن هم مثل فرماندهان بزرگ سپاه، بنیانگذار بود. بنیانگذار توپخانه و موشك های سپاه. گفتنی است كه در ارتش های دنیا، معمولا ستادهای رده بالا و دستگاه های دفاعی و برنامه ریزی كلان كشور تصمیم می گیرد و اراده ملی شكل می گیرد و سیاست گذاری می كند و هدایت و هماهنگی می كند و تلاش های وسیعی را متمركز می كند و واحدی (گردان-تیپ-لشكر-توپخانه و...) را ایجاد می كنند و آنرا می سپارند به یك فرمانده كه آن فرمانده نقشی در ایجاد و خلق آن واحد ندارد، اما حسن تهرانی مقدم مثل حسن باقری، مهدی باكری، حسین خرازی، احمد كاظمی و... بنیانگذار یگان خویش بودند و از اول خشت خشت یگان و واحد را روی هم چیدند و قدم به قدم مثل مادری كه فرزند خویش را تربیت می كند آن یگان را رشد دادند، زیرساخت لازم را فراهم آوردند و شب و روز تلاش كردند تا آن واحد را بسازند و سال ها هم خودشان فرمانده آن یگان بودند. این نوع مردان بزرگ مثل حسن، عزم و اراده بزرگ، فكر بلند و دل و روح بزرگی دارند ..."

رشید در خصوص تهرانی مقدم می افزاید "در شهرك محل سكونت و در شهر، میان خلق، زندگی عادی داشت بی آنكه نامحرمان بدانند او كیست؟ چه می كند؟ اطرافیان، همسایه ها، همه می دانند كه او مردی بزرگ بود، اما نمی دانند بزرگی روح او چقدر بود؟ و تا كجا امتداد داشت؟ رغبتی به پست و مقام نشان نمی داد وقتی كه چند سال قبل او را به جانشینی نیروی هوایی سپاه دعوت كردند و برای او حكم هم زدند ولی حسن آرام، از مقر فرماندهی به كارگاه و سوله های تحقیقاتی اش رفت و تیم دانشمندی از برادران قدیمی را جمع كرد و كار بزرگی را شروع كرد- حسن اعجوبه ای كه همیشه بدنبال كارهای بزرگ بود و در لحظه های خلق یكی دیگر از دستاوردهای مهم روح او پرواز كرد و به شهادت رسید- نام حسن در تاریخ دفاع مقدس از شگفتی های جنگ در تاریخ ملت ایران باقی خواهد ماند و در آینده در نیروهای مسلح و سپاه كارهای حسن بعنوان یك سبك خواهد شد و فرماندهان با غرور باید كارها را «حسن وار» انجام دهند.حسن مظلوم خواهد ماند و بدلیل طبقه بندی مسایل نظامی هرچه درباره او گفته شود، در شأن او نخواهد بود."

0 comments:

ارسال یک نظر