سید محمد خاتمی: همه نشانه ها دلالت بر این دارد که نباید در انتخابات شرکت کنیم

 جـــرس: سیدمحمد خاتمی اظهار داشت: "انتظار داشتم شرایطی فراهم شود که همه دیدگاه ها بتوانند در انتخابات حضور و مشارکت داشته باشند. اما امروز موضوع تحریم انتخابات نیست. برای شرکت در انتخابات بنده دیدگاههای خود را پیش تر بیان کرده ام و انتظار داشتم شرایطی فراهم شود که همه دیدگاه ها بتوانند در انتخابات حضور و مشارکت داشته باشند."

سید محمد خاتمی عصر دوشنبه در حاشیه مراسم ختم مرحوم حاج محمد خلیلی اردکانی (داماد ارشد آیت الله سید روح الله خاتمی) در گفت و گویی کوتاه با خبرنگاران درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم و این که آیا اصلاح طلبان انتخابات پیش رو را تحریم خواهند کرد یا خیر گفت: موضوع تحریم انتخابات نیست، اما برای شرکت در انتخابات بنده دیدگاههای خود را پیش تر بیان کرده ام و انتظار داشتم شرایطی فراهم شود که همه دیدگاه ها بتوانند در انتخابات حضور و مشارکت داشته باشند.

رئیس جمهوری سابق ایران با بیان این که فعلا این شرایط فراهم نشده است، افزود: البته بنده از طرف کسی اظهار نظر نمی کنم، ولی فکر می کنم وقتی همه نشانه ها دلالت بر این دارد که نباید در انتخابات شرکت کنیم، بنابراین شرکت در انتخابات معنایی ندارد.

حرف بنده همان است که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اعلام کرده که اصلاح طلبان نمی توانند و نباید در انتخابات نامزد و فهرستی داشته باشند؛ البته این به معنای تحریم انتخابات نیست. دل بستگان به اصل انقلاب هیچ گاه انتخابات را تحریم نمی کنند.

وی همچنین درباره حمایت هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا از اصلاح طلبان گفت: اصلاح طلبان همواره از اصل نظام، انقلاب و مصالح و حقوق ملت دفاع می کنند و کسانی که به دنبال آسیب به اصل انقلاب هستند به هیچ وجه مورد تأیید اصلاح طلبان نیستند.

0 comments:

ارسال یک نظر