عمرو موسی: بادهای تغییر به زودی به ایران هم خواهد رسید

جرس: عمرو موسی، دبیرکل اتحادیه عرب گفت که بادهای فعلی تغییر به کشورهای عربی محدود نخواهد شد و به زودی به ایران خواهد رسید.

به گزارش العربیه ، موسی  در گفت و گو با روزنامه فرانسوی "لوفیگارو" گفت: تغییرات و انقلاب ها بیش از سه ماه است که جهان عرب را در نوردیده. ابتدا با انقلاب در تونس و برکناری نظام زین العابدین بن علی رئیس جمهور تونس آغاز شد و با انقلاب مصر و برکناری نظام محمد حسنی مبارک ادامه یافت. اکنون برخی کشورهای عربی همچون لیبی، یمن و سوریه نیز شاهد اعتراض های گسترده هستند.

عمرو موسی در این گفت و گو افزوده است: "من بر این اعتقادم که بادهای سهمگین تغییر به جهان عرب محدود نخواهد شد و به زودی به سوی ایران وزیدن خواهد گرفت."

عمرو موسی در بخش دیگری از مصاحبه خود با اشاره به قیام های فعلی در جهان عرب گفته است: "شهروندان این کشورها خواهان مشارکت در تصمیم گیری ها هستند."

او همچنین اظهار داشت: "هر کشوری دارای ویژگی ها و خصوصیات مربوط به خود است. ولی محور این است که کشورهای عرب در حال تجربه نمونه های مشابه خود بوده و بر ضد اقتدارگرایی و فساد در حال مبارزه هستند."

دبیر کل اتحادیه عرب همچنین در پاسخ به این پرسش لوفیگارو که آیا تصمیم سعودی در اعزام نیرو به بحرین درست بوده است، گفت: "اعزام نیرو قانونی بوده و در راستای معاهده ای است که میان کشورهای شورای همکاری خلیج امضاء شده است."

عمرو موسی در این باره گفت: "وضعیت مثل بلور برای ما شفاف است، بحرین یک کشور عربی است و باید عربی هم باقی بماند. حفظ ثبات این کشور حیاتی است."

0 comments:

ارسال یک نظر