اطلاعیه دفتر رهبری علیه ایرنا: اقدام این رسانه “غیر مسئولانه” و “تاسف بار” است

در ادامه چالش های میان دولتی ها و اصولگرایانِ حامیِ رهبر جمهوری اسلامی، دفتر رهبر جمهوری اسلامی ظهر شنبه سوم اردیبهشت ماه، با صدور اطلاعیه‌ای، از نحوه انتشار سخنان رهبری (در دیدار با مردم فارس) توسط خبرگزاری رسمی دولت احمدی نژاد (ایرنا) به شدت انتقاد کرده، و ضمن "غیر مسئولانه" و "تاسف بار" خواندن آن، از رسانه ها درخواست کرد تا این خبرگزاری را برای پوشش خبریِ فوق مورد استناد قرار ندهند.

همزمان با این بیانیۀ دفتر رهبری، سایت خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) به طور موقت از دسترس کاربران خارج شد و رسانه های همسو نیز که خبر دیدار رهبری را از همین خبرگزاری مورد استفاده قرار داده بودند، بلافاصله خبر را از روی خروجی های خود حذف کردند.

پایگاه اطلاع رسانی رهبر جمهوری اسلامی با اشاره به خبری که ایرنا پیرامون اظهارات رهبری در دیدار با مردم فارس منتشر ساخته بود، اعلام کرد "در پی انتشار خبر ناقص سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم شیراز با شماره ۳۰۳۵۱۶۱۸ ساعت ۱۲٫۱۴، از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) روابط عمومی این دفتر ضمن ابراز تأسف و غیرمسئولانه دانستن اقدام خبرگزاری ایرنا، از تمام خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری درخواست کرد به هیچ عنوان از این خبر استفاده نکنند. "

گفتنی است خبر مورد اشاره، انعکاس سخنان رهبری در دیدار صبح شنبۀ وی با گروهی از مردم استان فارس بود، که آقای خامنه ای نسبت به بروز اختلاف و شکاف در نظام هشدار داد و ضمن حمایت مجدد از احمدی نژاد، دولت را متهم کرد که در ماجرای برکناری حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات، از "مصلحت بزرگی" غفلت کرده است.

رهبر جمهوری اسلامی گفته بود "هرجا که احساس کنم از مصلحت بزرگی غفلت می شود، وارد خواهم شد و رهبری تا زنده است هیچ‌گاه نخواهد گذاشت در حرکت عظیم ملت به‌سوی آرمان‌ها، ذره‌ای انحراف ایجاد شود." وی همچنین تاکید کرد "رهبری هیچ‌گاه بنای دخالت در تصمیم‌ها و کارهای دولت را ندارد، مگر آنجایی که احساس کند مصلحتی مورد غفلت قرار گرفته و در قضیه اخیر هم که چندان مهم نیست، احساس شد از مصلحت بزرگی غفلت شده است. "

لازم به ذکر است در ادامه این چالش، جواد آرین منش، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری فارس - که این روزها در تقابل با جریان حامیان دولت قرار گرفته- گفت کمیسیون فرهنگی مجلس به بررسی وضعیت و عملکرد ایرنا خواهد پرداخت.

علی اکبر جوانفکر، مدیرعامل ایرنا و روزنامه رسمی دولت (ایران) و همچنین مشاور محمود احمدی نژاد، امروز در سرمقاله روزنامه ایران، حملات به دولت را مقدمۀ یک براندازی خوانده و نسبت به تداوم آن هشدار داده است.

0 comments:

ارسال یک نظر