محمد رضا ملکیان و ایمان صدیقی دو فعال سیاسی و دانشجویی مازندران آزاد شدند

جــرس: بنا به گزارش منابع خبری دانشجویی، محمدرضا ملکیان از اعضای ستاد میرحسین موسوی در مازندران و ایمان صدیقی دبیر سیاسی سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، با سپردن وثیقه های ۵۰ و ۳۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شدند.

به گزارش دانشجونیوز، اتهام ملکیان از سوی دادستانی شهرستان آمل، "اقدام علیه امنیت ملی" و "ارتباط با بیگانگان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی" ذکر شده بود. ملکیان دبیر سابق تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز و عضو فعال شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت در دهه ۷۰ بوده که در سال ۷۳ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شده بود. این عضو فعال ستاد موسوی در مازندران، در روز ۲ اسفند از سوی نیروهای امنیتی در آمل دستگیر و به بند انفرادی زندان اداره اطلاعات ساری ( شهید کچوئی ) منتقل شده است.

ایمان صدیقی نیز که در روز ۱ اسفند توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده بود ابتدا به حفاظت اطلاعات سپاه شهرستان بابل منتقل و سپس راهی زندان متی کلای بابل شد. این عضو فعال ستاد دانشجویی مهدی کروبی در مازندران، در زندان متی کلای بابل در اعتراض به عدم رسیدگی به پرونده اش دست به اعتصاب غذای نامحدود زد و پس از ۴ روز از اعتصاب غذا به زندان اداره اطلاعات ساری (شهید کچوئی) منتقل شد. ایمان صدیقی که عضو شورای عمومی دفتر تحکیم بوده در بند انفرادی زندان اداره اطلاعات ساری پس از ۱۱۸ ساعت اعتصاب غذا به درمانگاه این زندان منتقل شد و به اعتصاب غذایش پایان داد. اتهام این فعال دانشجویی از سوی دادستانی شهرستان بابل اقدام علیه امنیتی ملی و تحریک مردم به تظاهرات و ایجاد اغتشاش و تبلیغ علیه نظام ذکر شده است.

گفتنی است طی روزهای اخیر، در ادامه فشار بر فعالین دانشجویی، شهاب مهدی نیا، یکی دیگر از فعالین دانشجویی بابل از دانشگاه اخراج شد.

منابع خبری جرس در این زمینه اعلام کرده اند که شهاب مهدی نیا به حکم کتبی شیخ الاسلامی (رئیس دانشگاه علوم و فنون بابل) و تاجدین (معاون دانشجویی و رئیس کمیته انضباطی این دانشگاه) به اتهام "شعار نویسی"، "ایجاد اغتشاش" و "بر هم زدن نظم عمومی"، از دانشگاه علوم و فنون مازندران اخراج و دیگر حق ورود به این دانشگاه را ندارد.

موج جدید فشار بر فعالین دانشجویی در بابل پس از ۲۵ بهمن و تجمعات اعتراضی مردم بابل فشارها افزایش پیدا کرده است بطوریکه از چندی قبل چند تن از دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی به دلایل نامعلوم به کمیته انضباطی احضار شده اند و علیرغم آزادی چند تن از فعالین بازداشت شده در جریان تجمعات مردمی ۲۵ بهمن و ۱ اسفند بابل، اما تا کنون وضعیت محسن برزگر (دبیر فرهنگی سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل)، و فریبا اسدیان مادر معین اسلامی جم (دبیر تشکیلات سابق دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل) مشخص نشده است.

0 comments:

ارسال یک نظر