حمید رسایی: قطعا برای گل گرفتن سفارت انگلیس و قطع رابطه اقدام می کنیم

جرس: با گذشت چند هفته از تهدید دانشجویان بسیجی مبنی بر احتمال "تسخیر سفارت بریتانیا و تکرار واقعۀ ۱٣ آبان"، یکی از نمایندگان حامی دولت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه "همه بدانند كه نگاه ما نسبت به آمریكا و انگلیس یكی است و تفاوتی میان این دو كشور و سیاست‌های آنان قائل نیستیم"، خاطرنشان کرد "در مجلس چندین بار بحث قطع رابطه با انگلیس مطرح شده، كه برخی از نمایندگان مماشات كرده‌اند، اما قطعا برای گل گرفتن این سفارتخانه و قطع رابطه با این کشور پیگیر‌ی‌های لازم را انجام می‌دهیم. "

این نماینده حمایت دولت، که پیش از این نیز با تجمع در مقابل مجلس، "کیف انگلیسی" را بالا برده بود،  همچنین مدعی شد "انگلیسی ها در مدیریت آشوب‌ها در فتنه سال ٨٨ دست داشته و اكنون به سران آشوب‌ها و به خصوص مهدی هاشمی پناهندگی می‌دهند."

به گزارش فارس، روز یکشنبه ٢۱ آذرماه، در تجمع دانشجویان حامی دولت در مقابل سفارت انگلیس در تهران، حمید رسایی و اسدالله بادامچیان از نمایندگان حامی دولت نیز حضور پیدا كردند، که رسایی طی سخنانی گفت: از تشكل‌های دانشجویی تشكر می‌كنم كه با تجمع در مقابل سفارت انگلیس صدای انزجار خود را به گوش انسان‌هایی كه در ساختمان سفارت انگلیس حضور دارند می‌رسانند.

تجمع بسیجیان و حامیان دولت در حالی برگزار شد که گروههای مردمی و اصلاح طلب بیش از یک سال است از داشتن مجوز برگزاری هرگونه تجمعی محروم هستند.

رسایی در میان بسیجیان افزود: گوش‌های كسانی كه در سفارت انگلیس حضور دارند، مانند دیوار می‌ماند اما همانطور كه دانشجویان در ۱٣ آبان ۵٨ به آمریكا ثابت كردند كه هیچ غلطی نمی‌تواند بكند، به گوش دیپلمات‌های انگلیسی نیز می‌رسانیم كه با فریادهای خود گوشتان را خراش می‌دهیم.

رسایی خاطرنشان كرد: همه بدانند كه نگاه ما نسبت به آمریكا و انگلیس یكی است و تفاوتی میان این دو كشور و سیاست‌های آنان قائل نیستیم. آمریكا بزرگترین دشمن كشور ما و انگلیس خبیث‌ترین دشمن ماست.

وی در ادامه تصریح كرد: آمریكا اكنون در ایران جاسوس‌خانه‌ای ندارد و بار این جاسوس‌بازی به دوش آدم‌هایی است كه فرومایه‌اند و مجبور به نوكری آمریكا هستند و نقش نوكری را برای دولت‌مردان خونخوار بازی می‌كنند.

رسایی با اشاره به اسناد ویکی لیکس گفت "این اسناد حكایت دارد كه جاسوس‌خانه انگلیس در تهران این نقش را برای آمریكا بازی می‌كند و دیپلمات‌های این سفارت‌خانه گزارش‌های خود را به كشورشان می‌فرستند و این امر نشاندهنده پَستی یك كشور است

این نماینده مجلس اظهار داشت: ما دست انگلیس را در ریخته شدن خون شهید علی‌محمدی و شهریاری شریك می‌دانیم كما اینكه دستان دولت انگلیس بر ریخته شدن خون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آغشته است.
و ی در ادامه گفت: رئیس سازمان اطلاعات و امنیت انگلیس كه مهمترین كارش كشتار شخصیت‌ها و عناصر مهم در كشورهای مختلف است به وضوح اعلام می‌كند كه انگلیس نمی‌تواند از راه‌های دیپلماتیك با ایران مقابله كند و در نهایت مجبوریم از راه‌های جاسوسی و اطلاعاتی با ایران مقابله كنیم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار عقیده کرد: انگلیسی ها در مدیریت آشوب‌ها در فتنه سال ٨٨ دست داشته و اكنون به سران آشوب‌ها و به خصوص مهدی هاشمی پناهندگی می‌دهند اما بدانند با این اقدامات خود نمی‌توانند خللی در عزم مردم ایران وارد كنند.

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: امثال سایمون گس، سفیر انگلیس در ایران كه فردی بی‌ادب و نامحترم است، برای آمریكا و اسراییل "پاچه‌خواری" می‌كنند.

وی افزود: با ظهور انقلاب اسلامی، فرزندان خمینی كبیر "همانطور كه بر دهان پدربزرگ سایمون گس زدند، امروز نیز به دهان او خواهند كوبید. "

رسایی خطاب به سفیر انگلیس و سایر دیپلمات‌های این كشور در ایران گفت: هویت شما آمریكایی است و سایمون گس در حقیقت سفیر آمریكا در ایران است.

این نماینده اصولگرایی مجلس شورای اسلامی، همچنین به یادداشت اخیر سفیر بریتانیا در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران، که روی تارنمای سفارت انگلستان در تهران درج شده، اشاره کرد و خشمگیانه گفت "سفیر انگلیس در تهران در حالی یادداشت حقوق بشر بر علیه ایران می‌نویسد كه این كشور همجنس‌بازی را كه حتی حیوان‌ها آن را انجام نمی‌دهند كاری قانونی می‌داند و باید از این‌گونه اقدامات خود خجالت بكشند.

رسایی خطاب به سفیر آن کشور در تهران، گفت: "تو آنقدر فهم نداری كه نمی‌دانی چه موقع یادداشت حقوق بشر صادر كنی. تو در حالی یادداشت حقوق بشر بر علیه ایران می‌نویسی كه روز گذشته پلیس كشورتان بیرحمانه دانشجویان انگلیسی را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد و بی‌بی‌سی در این خصوص خفه می‌شود."

گفتنی است در مطلب انتقادی سیمون گس دربارۀ اوضاع حقوق بشر در ایران، که همزمان با روز جهانی حقوق بشر منتشر گردید، آمده بود: "هیچ جای دنیا به اندازۀ ایران نویسندگان، روزنامه نگاران و وکلا در ناامنی به سر نمی برند."

رسایی در بخش دیگری از سخنان خود، به اعتراضات دانشجویان انگلیسی به افزایش شهریه ها اشاره و اظهار داشت:‌ اعتراضات دانشجویان انگلیسی نسبت به افزایش شهریه است كه این افزایش شهریه‌ها به جیب ملكه انگلیس می‌رود كه سالانه چهار میلیون پوند خرج ملكه این كشور است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به سایمون گس خاطرنشان كرد: تو غلط می‌كنی در مورد كشوری كه مردم‌سالاری در آن حاكم است و ٣۱ انتخابات آزادانه در آن برگزار می‌شود، موضع می‌گیری. شما یك كشور پادشاهی قرون وسطایی هستید و چطور از حقوق بشر دم می‌زنید؟

وی افزود: كشوری كه اصل حكومتش بر اساس پادشاهی است حق ندارد در خصوص حقوق بشر اظهار نظر كند و در مقابل یك نظام مردمی كه آزاد است موضع بگیرد.

این نماینده مجلس تاكید كرد: ملت ایران به گوش محمدرضا پهلوی زد و نظام پادشاهی را از این كشور برچید اما شما هنوز ملكه و نظام پادشاهی دارید كه باید سالانه چهار میلیون پوند خرج آن كنید.

رسایی در ادامه گفت: در مجلس شورای اسلامی چندین بار بحث قطع رابطه با انگلیس مطرح شده است كه برخی از نمایندگان مماشات كرده‌اند اما باید توجه داشت ارتباط با كشوری كه ادب ندارد چه معنی دارد؟ و قطعا در مجلس شورای اسلامی صدای شما دانشجویان را به گوش سایر نمایندگان خواهم رساند و برای گل گرفتن این سفارت‌خانه پیگیر‌ی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

 عضو كمیسیون فرهنگی مجلس ، سپس افزود "اگر فردی در ایران برای آمریكا و انگلیس جاسوسی كند، ملت ایران آنان را خوار و ذلیل خواهند كرد و اكنون دوران رضا میرپنج و محمدرضا پهلوی گذشته است و در حال حاضر الگوی سید جلیل‌القدر و رئیس‌جمهور كشورمان امام حسین است. "

وی خطاب به غرب و انگلیسی ها گفت "صد سال سیاه ملت ایران منتظر شما نخواهند بود و مردم این كشور منتظر امام زمان هستند.

گفتنی است چند پیش مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران اعلام کرده بود "هشدار می‌دهیم که اتفاق ۱٣ آبان ۵٨ توسط دانشجویان پیرو خط امام می‌تواند در مورد سفارت انگلیس هم تکرار شود و تضمینی نیست که سفارت انگلیس در ایران و دیپلمات‌های انگلیسی این بار مورد بازخواست واقع نشوند."

طی ماههای بعد از انتخابات ریاست جمهوری ٨٨، قطع رابطه با انگلستان در دستور کار گروهی از نمایندگان مجلس قرار گرفت، اما گروهی دیگر با این امر مخالف کرده و موقتا از دستور جلسات خارج کرده بودند.

گفتنی است دانشجویان حامی دولت، در حالی که شعار می دادند " سفارت انگلیس تسخیر باید گردد"، پرچم‌های آمریكا و انگلیس را به آتش كشیدند.

0 comments:

ارسال یک نظر