احضار ۱٩ دانشجوی دانشگاه امیرکبیر به کمیته انضباطی

در ادامۀ برخورد با دانشجویان و فعالان شرکت کننده در مراسم روز دانشجوی امسال، منابع دانشجویی از احضار حداقل ۱٩ تن از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به کمیته انضباطی خبر دادند و همزمان علی کلایی، فعال حقوق بشر و وبلاگ نویس، به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.


با احتساب این احضارها، تعداد دانشجویان احضار، بازداشت و ناپدید شده بعد از مراسم روز دانشجوی امسال، بالغ بر ٧٠ تن شده است.

به گزارش دانشجونیوز، پس از برگزاری مراسم ۱۶ آذر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)، که توسط انجمن اسلامی دانشجویان تدارک دیده شده بود، کمیته انضباطی دانشگاه اقدام به احضار گسترده فعالین دانشجویی به کمیته انضباطی کرده و ضمن تماس و تهدید خانوادۀ دانشجویان، حداقل دو تن از فعالان دانشکده مکانیک، ۱٢ تن از دانشکده معدن و متالورژی و ۵ تن از دانشجویان دانشکده کامپیوتر را به آن کمیته فراخواند.


لازم به ذکر است که دو روز قبل از مراسم روز دانشجو نیز، تعدادی از فعالین دانشجویی به کمیته انضباطی احضار و بعضا ممنوع الورود به دانشگاه شده بودند.


در خبری دیگر اینکه عصر روز دوشنبه ٢٢ آذر، محسن محبوبیان، دانشجوی ممتاز دانشگاه امیر کبیر و فعال دانشجویی از زندان آزاد شد. اعضای حراست دانشگاه، محبوبیان را روز دانشجو به حراست منتقل کرده و سپس او را به ماموران امنیتی تحویل داده بود. این اقدام بی سابقه حراست دانشگاه، خشم دانشجویان دانشگاه را بر انگیخته و خواستار برخورد با حراست شده بودند.


همچنین هادی شاکر دیگر دانشجوی بازداشتی دانشگاه امیرکبیر نیز از زندان آزاد شده است.


این منبع خبری همچنین اعلام کرد بعد از مراسم روز دانشجوی امسال در دانشگاه شهرکرد، که با استقبال آنان از محمد حیدرزاده، فعال دانشجویی آن دانشگاه که چندی پیش به همراه سه عضو دیگر دفتر تحکیم وحدت بازداشت شده بود همراه گردید، ۱٣ تن از دانشجویان آن دانشگاه به کمیته انضباطی احضار شدند که در این میان نام محمد حيدرزاده نیز، به چشم مي خورد.


گفتنی است پس از برگزاری تجمعات مربوط به سالروز بازداشت میلاد اسدی (عضو زندانی دفتر تحکیم) و همچنین مراسم ۱۶ آذر در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر، بیش از سی تن از دانشجویان آن دانشگاه نیز طی روزهای اخیر به حراست احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند.


همچنین پس از برگزاری تجمعی که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه هنر تهران انجام شد، شش تن دانشجویان آن دانشگاه نیز بازداشت شدند، که از وضعیت آنها خبری در دست نیست.
اسامی دانشجویان بازداشتی به ترتیب وحید نصرتی، هومن جعفری، سوین شیوا، مجید صادقی، حجت صحرایی و سعیدی می باشد، که روز سه شنبه ١۶ آذر بعد از مراسم روز دانشجو توسط ماموران امنیتی دستگیر شده اند.


از وضعیت دانشجویان بازداشتیِ رازی کرمانشاه که ١۵ آذر در اعتراض به حضور محمدحسین صفار هرندی در آن دانشگاه بازداشت شده بودند، هنوز خبری منتشر نشده است.


امروز سه شنبه ٢٣ آذرماه، در خبری دیگر کمیته گزارشگران حقوق بشر اعلام کرد که قاضی پیرعباسی، رییس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، علی کلایی، فعال دانشجویی و عضو آن کمیته را، به شش سال حبس تعزیری محکوم کرده است. علی کلایی پیش‌تر نیز یک سال حکم تعلیقی از سوی قاضی وثوقی، رییس شعبه ۱۰ دادگاه انقلاب در خصوص پرونده بازداشت سال ۸۶ دریافت کرده بود.

بر اساس این گزارش، در حکم جدیدی که روز گذشته به صورت کتبی به مینا جعفری، وکیل علی کلایی، ابلاغ شده، او به یک سال حبس تعزیری برای اتهام "تبلیغ علیه نظام" از طریق نشر اخبار کذب و گزارشات مربوط به زندانیان سیاسی و انجام مصاحبه و پنج سال حبس تعزیری برای اتهام "اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم" از طریق عضویت در کمیته گزارشگران حقوق بشر محکوم شده است.

 

0 comments:

ارسال یک نظر