انتشار ابعادی دیگر از وقایع روز قدس شیراز

ایجاد حریق در بخش هایی از مسجد قبا توسط لباس شخصی ها

جـــرس: بنا به اخبار موثق و شاهدان عینی، در جریان حملات سازماندهی شدۀ لباس شخصی ها و شبه نظامیان بسیجی به مسجد قبای شیراز، که با سنگ پرانی، هتاکی و ایجاد حریق در آن مکان مقدس همراه بود، چندین جلد قرآن کریم و کتب ادعیه و معارف اسلامی آن مسجد دچار سوختگی گردید، که نهایتا این آتش سوزی توسط افراد مستقر در مسجد خاموش می شود.


به گزارش خبرنگار جرس از شیراز، موج جدید حملات بسیجیان به مسجد قبا و محل تجمع علاقه مندان و مقلدان آیت الله علی محمد دستغیب، از شامگاه پنجشنبه و بامداد روز قدس (جمعه) آغاز شد و در اواسط روز جمعه ١٢ شهریورماه ۸۹ و بعد از مراسم روز قدس، به اوج خود رسید. بر اثر حملات بسیجیان و شبه نظامیان ، تعدادی از مردم، طلبه ها و مقلدین آیت‌الله دستغیب، مورد جراحت و خونریزی شدید و بعضا بازداشت قرار گرفتند.


بنا بر اخبار واصله از افراد مستقر در مسجد قبا به خبرنگار جرس، حمله کنندگان در زمان حمله، اقدام به آتش زدنِ دربِ پشتی مسجد (در کناری صندوق صالح) می نمایند؛ که این حریق به سوختگی چندین جلد قرآن کریم و کتب ادعیه و معارف اسلامی منجر گردید تا نهایتا این آتش سوزی توسط افراد مستقر در مسجد خاموش شد.


همچنین آمده است که مهاجمان به باتوم- کلاه خود- سپر و اسپری فلفل مجهز بوده و هنگام تهاجم به مسجد با مقاومت افراد مستقر در مسجد مواجه شده و درگیری شدیدی بین طرفین روی می دهد که منجر به زخمی شدن افرادی از هر دو طرف می گردد.
تعدادی از مجروحان حامی آیت ا... دستغیب پس از فرستاده شدن به بیمارستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند که نام افرادی چون اسلامی نسب(فرزند شهید)- قربانی(فرزند شهید)- احمد قائدیان(جانباز)- احمد جعفری- حجت خیر اندیش- محسن حق جو- عباس حق جو- روح ا... ذاکری و مجید قره خانی به چشم می خورد.

 

در این گزارش همچنین آمده است بخش زیادی از تجهیزات کتابخانه مسجد از قبیل کامپیوتر- میز و صندلی ها دچار خسارات جدی شده و تقریبا تمامی شیشه های مسجد شکسته شده اند.


همچنین شاهدان عینی بیرون مسجد به خبرنگار جرس گزارش داده بودند که شاهد تخلیه قلوه سنگ درمقابل مسجد نو و ظهراب بیگ توسط ماشینهای باری بوده اند.

در این گزارش ها، علاوه بر پرتاب سنگ توسط فلاخن، استفاده نیروهای بسیج از تفنگ ساچمه ای از سمت مسجد نو بسمت مسجد قبا نیز آورده شده است.


این در حالی است که در شب نوزده رمضان در حسینیه ثار ا... سپاه بر لزوم برخورد جدی با آیت ا... دستغیب و مسجد قبا تاکید شده بوده است.

گزارش منابع خبری و شاهدان عینی، همچنین از علیزاده نماینده رهبری در سپاه فجر فارس و عزیزی فرماندار سابق شیراز به عنوان تحریک کنندگان اصلی این حمله نام برده اند.

0 comments:

ارسال یک نظر